onsdag 6 oktober 2010

Dagens träning

Inatt drömde jag en mardröm...
Jag hade tränat Mikko att valla tjurfäktningstjurar (som sedan blev travhästar med sulkys?) och vi skulle tävla... Jag va jättenervös, han var kanske inte riktigt redo för tävling o kanske skulle bli väldigt skadad av tjuren/hästen...?
Jag tror jag vet vad drömmen berodde på... Tävlingen i november kändes igår ungefär lika möjlig som en tjurfäktning :P

Men nu känns det bättre :)
Kurs ikväll, o det gick superbra! Kändes typ som Jokkmokk, here we come!
Vet inte va det beror på att allt flöt så himla fint idag... Mikko var så följsam och jag tappade inte bort mig...
Finns några alternativ:
  • kombinationerna var sådana som vi har väldigt lätt för (fast de var faktiskt inte superenkla).
  • Mikko o jag har en ovanligt bra vecka
  • Matte har lärt sig att stressa ner
  • Vi har båda fått mer rutin och lärt oss hur det ska gå till

Jag tror det kan vara en blandning av allt.

Jag kom iallafall ihåg (kanske inte varje gång :P) att ropa "Mikko" istället för "här här här här HÄR!" :D Och försökte tänka lite mer på hur Mikkos väg egentligen blir...

Däcket gick perfekt varje gång idag :)
Och Mikko gjorde superfint slalom idag! Och underbara kontaktfält! Fast bara på nervägen eftersom vi inte tränat kontaktfält upp :P
Slalomet var precis efter bommen, så vi hann samla oss ordentligt på kontaktfälet o ta slalomet lugnt o fint, gick superbra även om matte var på "fel" sida :D Men det var bara ett sex pinnars slalom också.

Synd bara att det ofta krävs ett första försök (som misslyckas) för att sen göra mer rätt... Jag måste våga göra framförbyten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar