tisdag 12 oktober 2010

Träningstävling

Idag var det då dags för en träningstävling på sista kurstillfället.
Frustration, var ordet!

Vi fick köra två lopp, det bästa räknades.
Vårt första lopp gick ganska bra, jag var helt nöjd efteråt. Det va lite strul på en knepig tunnelingång, och självklart slalomet... Jag försökte fånga upp honom och lugna honom innan slalomet så att han skulle fokusera, istället verkade han bara bli förvirrad över att han inte fick gasa på och bara tokskällde istället. När han till slut gick in i slalomet gick det fint :)

Inför andra loppet tänkte att jag att nu visste jag ju vad som skulle göra lite bättre, bara att köra!
Mikko for iväg kvickare än tanken, jag hade inte en chans att visa honom rätt i den knepiga tunnelingången. Bommen ville han knappt gå upp på. Och när det gällde slalomet blev det totalkaos, Mikko gick ur, vi skulle ta om men då stack Mikko och hälsade på domaren (andra kursens intrstruktör) istället :P Och efter det bara massa skall innan han till slut kunde ta slalomet.
Suck suck suck. Odjur.
Blir så j-vla irriterad när han blir sådär övertaggad.
Och vad tusan ska man göra åt det?!?
Jag hade tagit det lugnt, promenerat honom lite varm, kört lite lydnadsövningar för att få fokus på mig... Försökt att inte stressa upp honom...
Men visst, jag va faktiskt sjukt nervös också... Riktiga tävlingsnerver och började t.o.m. tänka elaka tankar om de andra som körde bättre än oss :P Dumt, det är väl karma antar jag! Hehe.
Det gick bra för de flesta iaf, och vår grupp tog faktiskt både första och andra plats :)

Jag provade att köra en tredje gång efter att han gruppen haft kursutvärdering o sånna grejer.
Då hade Mikko ju fått sitta i bilen och lugna sig, tänkte att det skulle gå bättre då.
Icke. Nu var det ännu mera kaos, han for iväg vart han ville och lyssnade inte alls på mig.
Ok tredje gången kan han ha varit trött.
Men andra gången borde han inte ha varit så trött tycker jag... Visst det är mkt o tänka på och väldigt intensivt när man kör hel bana, men vi brukar ju tränar olika kombinationer längre än sådär?

Hur ska vi nånsin kunna tävla?!? :´(

Jaja.
Gruppen ska nog fortsätta träffas på tisdagar och träna lite ihop så länge det är snöfritt :)
Kul, kommer sakna dessa trevliga kvällarna annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar