lördag 23 oktober 2010

Dumma snö

Snö.
Snö, i oktober. Till och med för Umeå är det ovanligt tidigt.
Sååå drygt, hade tänkt träna agility idag... Och imorgon. Det lär nog inte bli något av med det, det blir för halt i snön och vi vill ju inte att ska skada sig genom att sträcka en muskel eller vricka en tass!
Så drygt. Är visserligen kallt hemma också nu men där vet man ju att snön inte stannar, agilitysäsongen borde vara längre där?
Dessutom kan man ju börja träna i mars igen, om man har vädret på sin sida. Här får man vänta till maj oftast. Blä blä blä. Seriöst, agilitysäsongen borde vara 3-4 månader kortare här än hemma i Blekinge? Varför bor jag såhär långt norrut nu igen?
Och hur ska Mikko o jag överleva utan agility hela vintern??

Idag körde vi lite sökträning med Jenny o hennes vovvar (var bara Multi av dom som fick träna, de andra fick bara följa med på promenaden). Men det är inte lika kul :(
Hade gärna tränat mer rallylydnad på vintern, riktig träning med skyltar o inte bara enstaka moment som vi gör nu. Men ska man skriva ut skyltarna på papper blir ju även de blöta i snön... (ja jag kanske är väl negativ nu :P)

Den här bilden är från förra veckan när det kom mindre, blaskigare snö. Men den visar ändå ganska väl vad vi sörlänningar tycker om detta väder...!


En annan tråkig grej är att Kjell är hemma o jagar igen. Så nu ska jag gå till Jenny så får hon underhålla mig i min ensamhet! ;)
Ciao.

2 kommentarer:

  1. Om man vill göra skyltar som tål blött väder kan man laminera dem. Finns det på skolan kanske?
    Agility borde man kunna träna i en hall typ ridhall. Lägg ett förslag till någon ridskola att de erbjuder hundfolk att träna under tak på vintern. Mamma

    SvaraRadera
  2. Snö är så fint! Och härligt och man blir så glad! :D Tycker det är din tur att underhålla mig någon dag, all denna fritid äter upp mig inifrån! Eller bara gör mig lite rastlös?

    SvaraRadera