onsdag 20 oktober 2010

Liten uppdatering

Igår var vi sex tappra personer och hundar som tränade på en mörk och regnig agilitybana!
Resten av gruppen var upptagna eller flydde regnet...
Nå är man bara tre handlers/förare/vaddetnuheter så går det lite fortare att träna iaf ;)
Det gick bra för Mikko o mig, lite ofokus från Mikkos sida ibland bara.

Tog också gungan "på riktigt" för första gången sedan i sommras.
Han var livrädd för den. Det kan bero på attt han sprang upp på den en gång för 1 - 1 ½ månad sedan (i tron att det va balansbommen?) och kanske blev han rädd då. Men jag försökte att inte göra nån grej av det och han brukar inte ha så bra minne faktiskt... Det känns iaf som vår träning bara förvärrat saken, gör mig ganska irriterad.
Så nu har jag alltså bestämt mig för att vi ska börja träna gungan genom att gå över den! Försiktigt, med massor av godis och beröm, och någon som håller emot bakom (så den tippar sakta) såklart.
Så kanske vi kan komma nån vart igen.
Ska nog parallellt fortsätta träna sätta-tassen-på-och-göra-ljudet-själv-övningen hemma, så han vänjer sig vid ljud och rörelse. Har gått bättre hemma än på klubben.

Nu ska jag o min roomie cykla till djuraffären för att köpa växter till vårt fina låneakvarium :)
Blir kul med lite nya husdjur ;)

1 kommentar: