måndag 3 januari 2011

Fikornas tid är över...

Nu är de slut på kaffe och bakelse tre gånger om dagen! Tillbaka till havregrynsgröten...

Tillbaka i verkligheten och rutinerna igen då.
Då kanske man får in rutinen att blogga lite igen också ;)

Jul"lovet" har varit härligt, om än kanske inte riktigt så lugnt som jag vill ha det, självklart pga av all släkt man ska träffa men sedan kom också Kjell o efter det åkte vi till Strömsund.
Ledigheten har innehållit lite av det mesta iaf, bland annat härliga julkalas med släkten, fika, vildsvinsjakt, fika, mellandagsshopping, filmkväll, fika, bio, skotertur, trevlig nyårskväll, fika osv.

Men stackars Mikko har fått ha det ganska tråkigt, det har jag lite dåligt samvete över. I Viö fick han varje dag en rejäl morgonpromenad men sedan inte så mycket mer. I Strömsund fick han knappt ens det, men där hade han gråhundskompisarna att busa till det med ibland, och han fick ju alltid följa med vart vi än skulle. Så han har ju nästan alltid haft sällskap. Och så har vi tricktränat lite också, men mer aktiviteter än så har det inte blivit.

Idag har han fått de vanliga promenaderna igen, det är han nog rätt nöjd över. Och matte var bara på skolan på förmiddagen. Men han tycker nog jag är lite tråkig ändå, som nu blivit sådär stillasittande framför datorn igen...

Vi var några tappra som var tillbaka i skolan idag. Min ena rumskompis (Micke) kom tillbaka först vid fem i eftermiddag, så det har varit lite ensamt här... En hel del studenter fattas nog ännu också, för det är ganska ödsligt ute på cykelstigarna tycker jag...

Nu tycker jag att vi lite raskar kan gå mot ljusare tider :)
Hör av mig snart igen, även jag ska väl försöka sammanfatta 2010, och skriva planer för 2011?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar