söndag 9 oktober 2011

Klubbmästerskap

Ni vet, ibland kan en hund på en agilityplan låsa på en tunnel, och det går inte att stoppa den! Så gjorde jag idag. Kände på mig att det var fel väg, men tunneln låg ju där, så fint, rakt fram och så lätt att ta :P
Stackars Mikko, som har en så dum matte.
Det var alltså KM på klubben idag. Mikko o jag har inte satt en fot på klubben på evigheter (tre veckor)! Vet egentligen inte varför, jag har aldrig bott så nära en klubb o kommer antagligen aldrig göra det heller, ändå känns det som ett sådant företag att åka ända ut dit, släpa fram hinder osv :P Jaja jag är väl lat helt enkelt :P Och så har det varit mycket ridning som tagit min tid på sistone. Men det är inte mycket ridning kvar nu. Nu blir blir det skogshistoria kursen på kvällstid istället :P
Hursomhelst kändes det väldigt kul att komma ut till klubben idag :) Och jag är supernöjd med Mikko, han var så duktig! Han tog platta tunneln, och slalom jättefin varje gång! Min duktiga vovve. Och det var ju ändå klass två banor ;) Hoppbanan kändes väldigt knepig först, men var faktiskt riktigt rolig :) Jag gillar hoppbanorna, blir mycket bättre flyt i dom, och ingen dum gunga att oroa sig för :P

I övrigt (nu när det inte blivit så mycket träning) har Mikko o jag tagit mycket promenader. Som tur väl är så får han inte spunk bara för att han inte får träna huvudet så mycket, utan det går att kompensera med promenader :) Såklart med lite aktivering (beroende på hur vilket morgonhumör matte har). Nu har jag kommit på två nya trick jag vill lära Mikko, och så ska vi jobba på "stå" också som vi alltid varit kass på :P

Nu bjuder jag på två bilder från en av de där fina höstmorgnarna!
Ska försöka att inte dröja så länge till nästa uppdatering ;)




2 kommentarer:

  1. Vilka härliga höstbilder på Mikko! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jaja, men efter den tiden kommer finsnön och mystiden!

    SvaraRadera