lördag 31 december 2011

Året som gått

Vilken underbar dag! En halv minusgrad, klarblå himmel och strålande sol! Alldeles tyst och stilla.
Jag känner mig riktigt på hela den där grejen med nytt år, nya tag"! Jag vill köpa massa snygga kläder, börja laga fräsch och hälsosam mat, bjuda vänner på flådiga middagar...! Det har väl gått över till på måndag :P

Men jag har inte tänkt ut några nya mål för mig och Mikko... Jo vi ska komma upp i tvåan i både agility och hopp. Men gärna inte förrän i slutet av säsongen, vi har inte bråttom!



Men jag får väl gå igenom de målen jag hade för 2011 iallafall:





Planer 2011



  • Gå en tävlingsförberedande kurs i agility. Uppnått i december, vi har ju gått kurs för Kicki! Har dessutom gått några andra "fördjupande" agilitykurser.

  • Tävla så mycket agility som möjligt! Ja det räknar jag som uppnått, var inte många tävlingar vi hoppade över.

  • Om möjlighet finns, gå någon liten kurs i freestyle. Detta gick tyvärr inte, det fanns väl någon kurs i höstas men då hade jag helt enkelt inte tid tyvärr...





Och så några små mål...





  • Ta oss igenom en hel agilitybana på tävling (alltså utan disk). Uppnått i Karlskrona 110703.




  • Ta vår första pinne! Uppnått i Umeå 110602!




  • Ta pinne i agility! Uppnått i Piteå 110910!




  • Mikko ska våga gå över gungan, om inte frimodigt så åtminstone utan större rädslor. Ej uppnått.




  • Vara säker på slalom, kunna ta det ur flera vinklar utan mycket hjälp. Ej uppnått.




  • Jag ska sträcka på ryggen, handla tydligt och i tid! Detta ahr jag blivit mycket bättre på!




  • Mikko ska kunna kommandot "ut". Ja det tycker jag han kan!




  • Ha ett helt freestyleprogram färdigt. Vi kan det inte riktigt, så där har vi inte lyckats.




  • Och Mikko o jag ska kunna genomföra en enkel rallylydnadsbana felfritt och följsamt. Har inte testat på länge men jag tror vi kan det :P




  • Innan vårterminen för 2011 är slut, ska Mikko kunna dra skrindan igen. Haha den ligger fortfarande i förrådet!


Så det här väl gått sådär med alla mål&planer, men lika glada för det är vi ;)

Ska uppdatera snart med nya mål för 2012!



Här kommer en liten annan summering av året som gick:



Vad gjorde du 2011 som du aldrig gjort förut?
Tog rosett och pinne i agility :)

Dog någon i din närhet?
Kjells mormor.

Vilka länder besökte du?
Stannade i Sverige...

Vilket datum från 2011 kommer du minnas, och varför?
Bröllopen i somras blir det nog (fastän jag redan glömt exakt vilket datum det ena var...)

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Svårt... Jag kommer faktiskt inte på någon särskild låt just nu. Den där arga låten av Timbuktu kanske.

Blev du kär under 2011?
Nej men fortsatte vara kär :)

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag tror Jenny och Anders kom hem och åt hos Kjell och mig?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre??
Hm mer pengar och resor?? :D Och lite mindre plugg...

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Säger väl Julia och Alva då, nyfödda bebisar i Strömsund.

Höll du några av dina nyårslöften
Jag minns inte om jag hade något...?

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Kjells syster Marie&Andreas och Kjells vänner Anna&Christian. Och Erica&Niklas fick Gabriel också!

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Detta året kanske jag faktiskt kan umgås mer med folk?? Är något jag tänker varje nyår.

Vad var din största framgång 2011?
Jag får nog säga agility/hoppinnarna med Mikko då :)

Största misstaget?
Inte gjort några grova misstag, inte som jag inte lärt mig nåt värdefullt på iaf :D

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Blev dunderförkyld på julafton...

Bästa köpet?
Min Nikon

Vad spenderade du mest pengar på?
Min Nikon

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mikko, Kjell, Familjen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ungefär samma tror jag,

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts mer med mina vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Inte varit så stressad över saker och ting.

Hur tillbringade du julen?
Julkalas med släkten hos moster (och så var jag lite sjuk).

Vad fick dig att må bra?
Mikko, Kjell, vännerna, familjen, släkten, ridningen.

Vem saknade du?
Har inte direkt saknat någon :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar