torsdag 29 december 2011

Vinter?

Det är nog dags för en uppdatering här??
Mikko o jag har ju varit i Blekinge i över en vecka nu. Vädret har varierat från 1 plusgrad till tio, och från strålande solsken till småregn och blåst. Mest småregn och blåst.
Så det är väldigt grått och trist väder här, men jag skulle nog ändå inte föredra slasket i Umeå... Här kan man ju träna agility ute iallafall :)
Jag har ett fyra-pinnars-slalom ute som Mikko åtminstone en gång om dagen får springa igenom typ 4 ggr. Jag vet inte om det ger så mycket effekt på säkerheten, ibland springer han förbi hela slalomet ändå (om han tröttnar eller jag springer för fort) men snabbhet ger det definitivt! Nu kastar han sig nästan (nästan!) igenom slalomet. Får hoppas att säkerheten kommer den också.
Åh jag kan ju filma o lägga upp en liten snutt här i nästa inlägg :)

Annars har jag varit ganska sjuk i några dagar, förkylning och feber med start på julafton, roligt nog. Jag som är så sällan sjuk och har nog aldrig fått feber av en förkylning, blig jag liggandes brukar det vara av halsfluss eller nåt sånt. Men men. Tur i oturen att jag blev sjuk när jag är hemma iallafall, för Mikko har fått gå ut både med pappa och syrran o hennes pojkvän så han har fått rejält med promenader ändå :) Och jag har iallafall orkat trickträna lite inomhus.
Hade hoppats att jag skulle hunnit nöta ett lite freestyleprogram mycket mer så det skulle vara färdigt snart, men det är en bit kvar...

Nu är jag frisk iallafall och Kjell har varit här i två dagar också :) Skjutsade just honom tillbaka till flyget... Nu är det nog dags att ta Mikko på en promenad igen (med lite slalom först!) i regnet och blåsten innan jag ska träffa en kompis på stan för en fika.

Ska försöka uppdatera mer snart, ett litet filmklipp med slalom kanske, och så måste ju årets mål gå igenom även på denna blogg ;)

Gott nytt år (och hoppas ni hade en god jul)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar