söndag 11 december 2011

Tråkvecka?

Idag sov vi till tio. Oj oj oj! Fattar inte hur jag kunde sova så länge! Hade varit en sak om vi festat natten lång men så var det inte :P Fattar inte heller att inte Mikko gnällt och väckt oss...

Resten av dagen har varit en såndär mys-söndag. Åt frukost och såg på skidskytte. Bakade valnötsbröd, tog en rejäl promenad med Mikko. Såg mera skidskytte. Lagade saffransdoftande fisksoppa med vitt vin och med valnötsbröd och lagrad getost till. Mycket gott!
Ja det är väl typ hela dagen haha :P

Det hade ju varit ok med en vilodag för Mikko, om inte hela veckan varit ganska tråkig för hans del. Jag är äntligen färdig med Skogshistorian på kvällstid, så jag var i skolan till 19 flera dagar denna vecka. Det har varit en mycket bra och intressant kurs, men ganska skönt ändå att få full fokus på exjobbet nu, den typ 1 ½ veckan som är kvar innan jul :P

Hursomhelst, Mikko får ju alltid ordentligt med promenader men denna vecka var det också allt. Inte förrän på fredageftermiddagen fick han äntligen några minuters trick-träning i köket. Sedan fick han följa med mig på middag med några vänner, och där fick han busa med sin gamla pojkvän Ozzy ;)

Och i lördags var det ju agilityträning! Det var lika roligt och givande som vanligt! Efter jul är det dags för nästa, och det sista, kurstillfället... Måste boka in några egna pass i inomhuslokalen så vi kan fortsätta grundträna en del.
Jag hoppas visserligen på en vit jul i Blekinge, men det kunde ju räcka med några cm snö så kanske man kan träna lite hemma också ;)

Men det känns väl inte riktigt bra att det blir en såhär lugn söndag för Mikkom när ännu en lugn vecka för honom väntar. Men förutom de korta rastningspromenaderna har jag iaf försökt aktivera hans lilla huvud, både inne och ute, med lite trickträning och rallylydnadsmoment osv. Kjell tittar på hockey och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så vi kanske skulle träna lite till nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar