söndag 22 november 2015

Agilityträningar

Det som är positivt med alla valpfunderingar är att jag blir ännu mer sugen på att träna o utvecklas med min underbara lilla Mikko!

Här kommer ett klipp från kursen i inomhushallen. Mest för att visa den fina lilla hallen!
Men Mikko är lite långsam där, jag tror han tycker underlaget är lite halt. Jag tror det är därför han vägrar på hindret innan tunneln också.



Och idag var det äntligen dags för ridhusträning igen (jag missade ju sist pga Mikkos sjukdom)! Jag var så taggad! Och Mikko var duktig idag. Tog slalom supertfort och snygga kontaktfält på bommen! Men självklart, när jag bad någon filma, så var det genast lite mer osäkert..! Frågan är om det är jag som blir mer medveten o gör något annorlunda...?



Dagens bästa var ändå att han tog vippbrädan jättebra! Det kändes skönt, sist var han lite osäker på den nämligen... Men inte idag! :)

Och så var det såklart en klubbkamrat som sett mina valpfunderingar på facebook...
Hon frågade hur gammal Mikko var och jag svarade att han är sex år.
"Ja, då är det ju på tiden!" blev svaret!
Ja, suck, får se hur det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar