söndag 8 november 2015

Stackars Mikko

I fredags trodde jag Mikko var på bättringsvägen, men på lördagsmorgonen kräktes han och sedan var han inte bra i magen på promenaden heller... Gnällde o ville ut bara två timmar efter att vi kommit från morgonpromenaden. Jag blev ganska orolig, för han har aldrig varit såhär dålig i magen förut... Inte i mer än en dag!

Jag läste på nätet om att de skulle fasta i 12 timmar och sedan bara få överkokt ris och kokt vit fisk eller kyckling. Så jag kokade ris och kyckling och köpte medicin.
Men han åt inte så mycket igår, han tycker inte om ris...

Idag blandade jag i lite uppblött torrfoder med hälften ris o kyckling. Två sådana små portioner har han fått på eftermiddagen. Det är ju bra att han äter lugnt av sig själv. Han käkar lite, går ifrån i fem minuter och äter sedan lite till...

Lite piggare tycker jag nog han varit nu ikväll... Annars är han ganska trött. Glad o så, och vill gärna gå ut. Men inte lika aktiv o lekfull. Jag funderade länge på om vi skulle träna agility i ridhuset ikväll eller inte (den träning som bara är varannan vecka). Men till slut ställde jag mig frågan: Vad skulle jag ångra mest? Att jag missat ett agilitypass om det var så att Mikko blivit frisk, eller att ha tränat med honom trots att han fortfarande var sjuk? Svaret var ju ganska givet, så vi stannade hemma ikväll.

Han har annars inte gjort något idag så jag vet inte riktigt status på magen idag... Men man blir väl lätt lite hård i magen i efterhand... Och kanske av medicinen också. Få se hur han mår imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar