måndag 16 november 2015

Första snön

Denna helgen har varit betydligt roligare än den förra :)
Även om lördagen såklart inte började så roligt förstås med de fruktansvärda nyheterna. Men min dag fortsatte sedan ganska bra. Jag pysslade om Mikko och hans päls, gick lite på stan o sådär. På kvällen gick jag, Kjell o en kompis på bio o sen tog vi en öl :)
På söndagseftermiddagen åkte jag upp till Strömsund. Ja, Kjell jagade ju där både lördagen o söndagen. Där promenerade jag o Mikko o Molly i årets första snö och sedan hälsade vi på lite folk.

Jag tror jag hade tänkt skriva mer om Mikko men... jag har börjat få seriösa tankar på att skaffa hund nr 2, mer seriösa än någonsin, och det bara snurrar i skallen... Allt kul det kunde vara men också alla nackdelar... Och framförallt: VILKEN RAS??
Men det där får jag nog skriva om en annan dag... Här kommer lite bilder från veckan när Mikko var med mig i fält, och från snön i helgen:








På lördagmorgonen matade vi ankorna med gammalt bröd. Små, små flingor singlade ner från himlen. Ikväll snöar det betydligt mer!


Och så snön i Strömsund:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar