torsdag 8 april 2010

Joggtur

Idag har Mikko o jag sprungit 4 km :)
Extremt dålig tid men jag tycker vi är duktiga ändå!
Sitter o äter frukost nu, hoppas jag kan vara lika duktig med pluggandet resten av dagen :)

Jag brukar faktiskt bli rätt sliten när jag sprungit. Det sägs ju att man ska bli piggare av att träna :P
Såklart man blir trött i kroppen men jag kan även bli trött i huvudet... Men än så länge är alla tankar klara o det känns skönt att ha rivstartat dagen :)

Mikko är inte ett dugg trött, han springer just nu runt och leker o gnager på sitt ben, han verkar vara på gott humör ;)

Han fick springa lös idag, är ju ändå inte en kotte ute innan kl sju :P
Först var han duktig och höll sig mycket nära mig. Det var skönt och det kändes lättare att ha honom lös än försöka styra honom i kopplet. Men när vi sprungit lite mer än halva rundan blev han efter lite mer. Jag vet inte om han kände sig mer trygg o visste var han hade mig, eller om det plötsligt dök upp mycket intressanta saker att lukta på, eller om han faktiskt blev lite trött.
Tre gånger fick jag kalla in honom för att han hamnade utom synhåll. Inte så fasligt mycket.

Jag stretchade honom lite efteråt. Vet inte hur man ska göra, jag gick på känn :P Fick lära mig lite hur man ska göra på hästar en gång, borde väl va ungefär samma? ;P Och så gnuggade jag musklerna lite.
Han behövde det nog inte så mycket idag. Han springer ju mer när han leker med hundkompisar. Även på en vanlig promenad stannar han o luktar o sedan rusar. Men det är ju ändå ett högre tempo även för Mikko när jag joggar såklart.
Det kan nog vara viktigare med stretching efter ett hårt agilitypass när han har hoppat o använt muskler han annars inte använder. Men det är väl bättre att man gör det när man kommer ihåg det än inte alls :)

Och skorna la jag förresten fort undan i tryggt förvar, så än är alla snören hela ;)

Nu har Mikko somnat i korgen med benet bredvid sig, och ska väl snart sätta igång med plugget.
IKVÄLL HOPPAS VI ATT HV71 GÖR SLUT PÅ SKELLEFTEÅ OCH TAR SIG TILL FINAL!

2 kommentarer:

  1. Oj då! Vad morgonpigga ni är!
    Bra jobbat, det är väl lusten att ta tag i det sunda livet förmodar jag. Skulle önska jag själv kunde klara av motionsträningen före frukost. Det är abolust bästa tiden tycker jag. Kram, mamma

    SvaraRadera
  2. Jag blir också trött efter jag sprungit, men det är för att kroppen blir så chockad:)Duktigt var det iaf

    SvaraRadera