måndag 19 april 2010

Måndag ännu igen

Idag är en bra dag.
Jag vaknade hos Umeås snyggaste kille och möttes av världens sötaste hund! Ännu har jag inte hunnit få tillbaka arbetet från handledarna, så än behöver jag inte vara stressad över allt som ska göras om :)
Ikväll är det sång med kören som gäller, men måste nog gå tidigare så jag hinner se hockeyn :)
Solen skiner för det mesta (är riktigt aprilväder, helt plötsligt yr några snöflingor ner), och även om det är snö kvar såg jag de första tussilagona på en södesluttning! Och just nu, efter mat och lunchpromenad, är det kaffe&tårta som gäller :)

Helgen har också varit bra.
I fredags fyllde jag år :)
Tog det lugnt den dan, pillade lite i arbetet, sedan lämnade jag in det på eftermiddagen. Blev promenad i solskenet med Ida och Mitra. På kvällen blev det god middag hos Kjell, med en jättegod tårta som efterrätt :)
I lördags var det också lugnt, på förmiddagen gjorde jag några små ärenden på stan och på eftermiddagen var det hockey, som håve till slut vann. Och jag vann 107:- på resultatet, första gången i mitt liv som jag spelat på hockeyresultat :)
I söndags var jag hundvakt åt Multi igen. Vi tog långpromenad i solskenet. Sedan satt jag hemma och försökte jobba lite med min redovisning, men lyssnade nog mer på radion...
Hade lite tråkigt, frågade Sheltievännerna om de ville ta promenad men ingen hade tid. Frågade grannen om han ville ha kaffe&tårta men han hade inte tid :(
Sen på kvällen åt jag middag med Kjell igen iaf.

Utnyttjade Multi som draghjälp förresten, i träningen med Mikko.
SeladeMikko, lät dom stanna o kallade sedan in dom. Och då sprang ju Mikko med flaskan, när Multi sprang :) Så det funkade bra. Kanske ska försöka träna lite ensam idag också. Kan ju inte alltid ha en annan hund med :P


Jag försökte också vinna kriget över gruset. Multi och Mikko fick ligga på en handduk i några minuter tills de torkat lite. De låg kvar så snällt så :)
Och det hjälpte litegrann mot gruset också, lägenheten var mer sandad väg än grustag iaf :)

Nähä om man skulle göra lite nytta?
Läsa igenom redovisningen o se hur lång tid det tar kanske?
Kanske packa en flyttlåda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar