måndag 5 april 2010

Påsken

Då var snart påsken över då.
Ikväll åker jag o Mikko hem till snön igen (blä).

Har varit några härliga dagar nere i Blekinge, med fint väder de första dagarna.
Alldeles underbart faktiskt, dricka kaffe ute i solskenet o höra tusen fåglar sjunga... :)
I fredags efter att vi kommit hem och Mikko fått vila lite, tränade vi lite agility på Karlskrona brukshundklubb. Det gick sådär. Han ville springa förbi hindren hela tiden och jag kunde inte begripa varför. Men när vi nästan tränat färdigt kom jag på att jag brukar ju lägga en belöning väl synlig efter hindren, så han har den som mål... Det hade matte glömt denna gången... Stackars förvirrade Mikko... Jag tror också att Mikko var ganska slut i huvudet efter flygresan...
Tränade lite slalom också, det gick bättre :)

Sedan var det god mat på fredagskvällen och sova tidigt.
På påskafton var vi uppe redan kl 6 för att åka ut o titta på fåglar (nördigt? Ja).
Vindstilla och solsken, mycket härligt. På eftermiddagen åkte pappa o jag upp till Jönköping för att se håve förlora mot saik... Värdelöst.
Igår, söndag, var jag ganska uttråkad. De flesta kompisar här nere bor typ en timmes bilfärd bort o de som bor kvar i karlskrona var upptagna mitt på dan... Vädret var sämre och jag var extremt rastlös men orkade ändå inte riktigt göra någonting åt det... Tog promenad med Mikko och bakade kakor... På eftermiddagen var det släktmiddag, och då var det kul att få träffa alla igen :)

Idag har vi varitbrukshundsklubben igen :)
Tränade på att springa över bommen och sedan hoppa två hinder direkt efter (och sedan bytte vi håll så de kom först).
Det gick jättebra idag, och jag tränade på att springa både på vänster och höger sida om Mikko, som Jenny lärt mig ;)
Vi tränade också lite på A-hindret (heter det så?) och det gick bra förutom att Mikko blev totalt slut. Det är ju förstås ganska jobbigt att klättra över ett sånt där hinder. Vi gjorde det väl bara tre gånger, fjärde gången var Mikko totalt slut och orkade inte springa upp ordentligt. Jag gav han lite stöd så att han skulle orka, måste ju avsluta med ett lyckat försök.
Dumt av mig dock, att inte inse att det är jobbigt. En vältränad hund hade säkert klarat av det, men Mikko är en mager liten ettåring som inte äter tillräckligt för att kunna bygga muskler :P
Jaja man lär sig av sina misstag :P Det stämmer nog som jag läste, att andra agilityhunden alltid blir bättre än den första ;)

Imorse hade jag inte alls någon lust att åka hem ikväll, men nu börjar jag nästan bli lite sugen.
Vill få ta tag i saker igen. Ska försöka börja springa lite igen (har köpt nya skosnören). Ska ta tag i arbetet nu så att jag kan få vara ledig två veckor i maj innan jobbet börjar.
Det blir skönt, då ska jag fixa iordning i nya rummet, umgås/festa med kompisar och träna Mikko!
Ska bara lyckas ta mig igenom de här tre veckorna med arbetet först... Sedan är det soooommaaaar! :D

Bilder kommer imorgon, när jag har tillgång till vettig dator igen ;)

1 kommentar:

  1. Lustigt ändå, du åker ner och jag åker upp över påsk. Hade alla hinderna kommit fram? Banan är fortfarande lite blöt i ronneby, hoppas den har torkat upp mer nu! Så du ska jobba i sveg, är de holmen? Min släkt på mammas sida kommer från sveg så vi har en stuga där ! Var ska du bo? Hur gick det att flyga med Mikko? Jag lämnade elton nere hos en kollega, saknar han jättemkt. Ska bli skönt att träffa han igen!

    SvaraRadera