tisdag 13 april 2010

Rah-rah-ah-ah-ah roma roma-ma GaGa ooh lala

(Introt till Bad romance med Lady Gaga, om ni inte fattade rubriken :P)


Idag har Mikko o jag sprungit igen! En gång i veckan är väl lagom? ;)

Sedan på lunchpromenaden gick jag i bara tröja (och jeans, men inga jacka alltså :P)! Det har jag inte vågat förut, men idag sken solen och det var så skönt!
Fast lite kallt om fingrarna, hade gärna haft vantar...
Snön är dum också. I skogen ligger det en hel del kvar. Jag går på den upptrampade stigen, där snön är packad. Men nu när det är så varmt är det mjukt även där på sina ställen, så ibland säger det "ploffs" och så har foten sjunkit ner i 4 deci snö... Då blir det snö i skon... Kallt!

Försökte just klickerträna Mikko lite också. Försökte lära honom att lägga sig lite snabbare...
Det är totalt omöjligt. Han lägger sig saaakta, saaakta... Och klickar man inte då och ger godis, så lägger han sig inte alls nästa gång för då tror han att det var fel... *suck*.
Jag provade att bara klicka och endast ge godis när han la sig lite snabbare, det fungerade inte heller... Men jag får väl träna lite mer helt enkelt.

Min kandidatuppsats går bra just nu, förresten.
Dansade nyss lite, i min stol.
Räknade nämligen orden på den sista delen, och den var inom gränsen :D
Inledningen är fortfarande lite kort men jag frågade kursledaren och han sa att det är viktigare att hålla sig under den övre gränsen, att den nedre gränsen var mera riktlinjer, och att man inte ska trycka in orelevant fakta för att komma upp i rätt antal ord. Så jag tror jag är nöjd.
Massor av finlir ska göras i texten, referenser ska skrivas ordentligt, framsida ska göras och likaså kort sammanfattning. Så jag är absolut inte färdig, men bara det faktum att faktadelarna är klara är så sköönt, trodde nästan inte att det någonsin skulle hända :P
Sedan på söndag ska allt vara inlämnat till handledaren, sen nästa vecka blir det väl stress när man ska fixa alla anmärkningar man har fått då :P

Nu vill Mikko gå ut på efter-middagen-promenaden, så han ska väl få det.
Tyvärr har solen gått i moln...

Puss på er!

1 kommentar:

  1. Stugan är i Duvved, nån mil ifrån sveg. Vi samäger den hela släkten så de är inte omöjligt att de kommer bo massa folk där i sommar av och till. Men det finns gott om rum där så du får säkert plats ändå så om du inte hittar nått boende kan jag höra med min morbror som har hand om den...

    SvaraRadera