söndag 30 maj 2010

Första veckan i Sveg

Jaha dags att blogga lite nu då kanske :)
Nu har Mikko o jag varit i Sveg (Härjedalen) i en vecka. Mitt humör har gått upp o ner.
Det känns alltid lite jobbigt innan man kommit in i arbetet ordenligt och känner sig trygg (o inte behöver sjunga högt i skogen för att man är livrädd för björnar :P).
Sveg är ju inte värsta metropolen heller, så det har inte funnits så mycket att göra på kvällarna... Men Linda (min klasskompis som också jobbar här) o jag lär känna varann ännu mer för varje dag. Igår tog vi bilen till ett kafé som också visade lite hemslöjd o grejer. På kvällen grillade vi och såg sedan en film.
Nästa helg har vi tänkt följa med naturskyddsföreningen ut på "naturnatta", blir nog trevligt att träffa lite folk hihi.

Jag har också hört av mig till brukshundklubben här i Sveg.
Har redan tjuvtränat p¨å agilityplanen två ggr ;)
Ordföranden svarade mycket trevligt på mitt mejl o sa att jag inte behövde betala medlemsavgift för den lilla tiden jag ska vara här (jag är ju redan medlem i Svenska brukshundklubben). De har tydligt lite lördagspromenader, ska väl gå med på det nån gång :)
Agilitykursen var full men det skulle börja en kort rallylydnadskurs. Jag har velat testa rallylydnad sedan jag skaffade Mikko, så nu tänkte jag ta tillfället i akt!
Hade väl helst velat satsa hundraprocentigt på agilityn så man kommer nån vart, men jag får försöka hinna med både och :)

Jag försöker ju jobba en del också, har varit ute idag i nästan 4 timmar. Ska väl försöka jobba lite 10-timmars dagar o sådär kanske, så man kan jobba in lite tid o kanske ta lediga fredagar (o åka bort) o sådant.
Nästan så att jag plötsligt inte vet hur tiden ska räcka till! :P

Mycket skönt att ha Mikko med sig på jobbet iaf!
Det går superbra. Både han o jag får ju liksom motion "på köpet", det känns bra :)

Nu har jag ätit lite macka, ska nog ta en dusch o sedan hoppas att solen lyckas hålla undan molnen o ta en tur till brukshundklubben idag igen :) (vilket vi såklart gör även om det regnar men det är roligare med sol!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar