söndag 16 maj 2010

Jämtland

Nu är Mikko o jag hemma från Jämtland, och jag har just packat om väskan för att dra till Örnsköldsvik imorgon på intro-vecka med jobbet.
Mikko ska få vara hos Kjell under den tiden.

I Strömsund har vi mest åkt runt till Kjells kompisar och druckit kaffe :) Var även på bio i Östersund, då fick Mikko vara hos svärföräldrarna :)
Vi har också gått ett viltspår med gråhundarna, och Mikko fick gå samma spår sist. Svårt att veta om han följde min doft, Kjells eller hundarnas, men huvudsaken är väl att han hittade älgklöven? ;) hihi.
Mikko är trött nu. Han har inte fått jättemycket aktivering men mycket nya miljöer och bilåkande. Ätit har han inte gjort särskilt mycket.

Just nu är jag extremt trör, tror jag är dunderpollenallergisk, mår skit iaf. Hellre pollenallergisk än på väg att bli sjuk iaf för då känner jag mig nog bättre imorgon.
I Strömsund var inte mycket utslaget, men nu när vi kom tillbaka till Umeå har det kommit små musöron på björkarna och gräsmattorna har börjat grönska :)
Har nog varit varmt, var en riktigt varm kväll nu. Men nu ser jag att det ösregnar ute! Mikko o jag hann visst in i tid från promenaden :)

Kommer nog inte bli mycket bloggandet i sommar, ska dela mobilt internet med en kompis. Ska väl försöka uppdatera litegrann iaf, kanske blir nån gång i veckan åtminstone o det är ju ganska ofta (om man jämför med vissa *host* jenny *host*).

Här kommer (kassa mobil-)bilder från Jämtland!

Mikko och Lisa

"Svärfars" tambi på en tussilago.

Ströms vattudal (eh tror jag?).



Kom plötsligt en regnskur så vi fick kasta oss in under granarna...

3 kommentarer:

  1. har ju varit duktig senaste dagarna! Låter som ni haft en härlig helg, när ska du hänga med mig och hundarna då? =)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag lagt upp bilder på matsalen. Andra bilder kommer en annan dag

    SvaraRadera
  3. Kärlek och en massa solsken till dig och Mikko från oss här hemma:)))

    Kram

    SvaraRadera