måndag 3 maj 2010

Tynat bort till nästan ingenting...

Det blev lite allmän träning igår, sånt vi redan kan.
Och så lärde jag Mikko target (dvs att han ska sätta tassen på en lapp)!
Det lärde han sig på en eftermiddag, jag är allt lite imponerad! ;)
Det kan ju vara bra att kunna när vi ska träna kontaktfält i agilityn, och även i andra sammanhang tex om han ska knuffa upp en dörr eller nåt.

Och idag har vi varit ute en stund med Jenny o vovvarna på agility-banan. Idag blev det träna kontaktfält på bommen, och lite däck för första gången!
Det gick fint.

Det som oroar mig nu är att han inte äter!
Han åt ingenting imorse, och äter ingenting nu heller! Petade i sig några få kulor men äter inte ens upp köttet jag lagt i maten, det äter han alltid upp! Blir faktiskt lite orolig... Han är ju så jäkla mager o att träna agility är ändå ett rätt rejält träningspass...
Köpte äntligen högenergifoder idag iaf, som veterinären tyckte jag skulle göra (så att det lilla han får i sig ger lite mer energi).
Han måste ju faktiskt sätta igång att bygga muskler snart, såhär kan han inte hålla på!
Vet inte om han är lite orolig pga flytten o sen är vi hos kjell ena sekunden o nästa här...
Och imorgon åker jag hem ett par dagar (på begravning) så då ska Mikko få vara hos Jenny så då blir det väl ännu mer oroligt (superbra atrt han Jenny kan ta honom dock, han får nog kul med Ebba o Multi).
Nu kan det vara så att han inte äter just nu för att han är rejält trött efter agilityn, ligger o sover nu. Men vi ska ju snart gå, så han borde verkligen äta lite...!

1 kommentar: