söndag 2 maj 2010

I ord och bild

Nu börjar åtminstone jag komma till ro i nya hemmet, vet inte riktigt hur det är med Mikko än. Men han har ju som sagt alltid trivts bra här. gick nyss runt och pep dock, vet inte varför för vi har varit ute o gått en timme tidigare.

I eftermiddag ska vi träna med Emma och sheltien Simba.
Jag vet inte riktigt vad jag o Mikko ska träna, vi tränar ju inte bruks eller lydnad. Får väl öppna hundböckerna för inspiration. Men det lutar åt att repetera sådant vi kan, göra det bättre och främst öva på kontakt för idag hade han nog fått nåt skräp i örat när vi var ute o gick :P

Som sagt jag börjar komma till ro här. Är ganska trevligt att ha folk omkring sig :)
Men rummet känns inte riktigt som "hemma" än. Det är nog för att jag inte köpt nytt överkast eller fått upp gardiner än. Fortfarande är nån väska ouppackad osv, så det känns lite stökigt.
Hade ju tänkt tapetsera om här men tror jag ska strunta i det, tapeterna är rätt ok ändå. Men gula! Vem väljer gula tapeter?? Vad matchar man med gult?
Hjälp!

Här kommer lite bilder på stökigheten, ge mig råd!
Var inte dryga o blyga nu utan hjälp mig, o kommentera!
Vad ska jag ha för färg på gardiner, matta, överkast?




Lite stökigt som sagt :P
Överkastet blir nog vitt, funderar på vit gardin, nån skir i tunt tyg. Tänkte nästan köra på svartvitt i hela rummet (med svartvita bilder på väggarna osv) men det känns lite väl trist, vill ha lite färg på kuddar o matta o sånt åtminstone!
Hade svart/vit/lila litegrann i förra lägenheten.
Hade helst velat köra på turkos o rosa, med massa kuddar o grejer från indiska. Men det känns som att det skär sig lite?
Mamma föreslog att fortsäta med lila o komplettera med stark rosa (cerise). Men jag undrar om rosa o gult skär sig...?
Här kommer lite bilder från valborg också då jag sjöng med kören!
Handlade visst inte mycket om Mikko i hans blogg idag... Lovar bättring till nästa gång!


Vi stod på en snöhög o sjöng.Brasan med mitt kära SLU i bakgrunden. Brinner rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar