torsdag 5 augusti 2010

Att vara hundägare

Igår var det storm ute, regn och blåst.
Kjell o jag låg i soffan.
Jag (tittar ut): Fy vilket väder.
Kjell: Ja, usch.
Jag: Sån tur att vi bara kan ligga inne och mysa!
Kjell: Ja.
Några sekunders tystnad.
Jag (suckar): Åh javisstja... *ser på Mikko*
Kjell (hånfullt): Haha!

Men det finns en liten lycka att tvingas ut i regnet. Typ "tjoho jag får klaga över att jag måst eut med hunden! Jag HAR HUND!" Hihi.
Men jag tycker de där vardagsmotionspromenaderna är rätt trist... Som nu när jag nyss va ute 15 min, men stackarn kan ju inte ligga o sova på mattan hela dan.
Och han ger mig så otroligt mycket, så jag kan gott resa mitt feta arsle från soffan o låta honom röra tassarna och aktivera nosen en stund :)

Att träna är roligare :)
Idag har vi varit snabbis på agilitybanan igen.
Slalom var lite hipp som happ idag, men han gick framåt iaf :)
Gungan fick han gå över två ggr, det gick hyffsat men den är knappast en favorit.
Bom, däck och tunnel gick finfint :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar