måndag 30 augusti 2010

Bitter

Inte skymten av någon björn i helgen.
Det enda vi såg var en massa orrar och tjädrar, och gamla älgspår. Jo några gamla björnspår såg vi väl också förstås...
Men det var en trevlig helg ändå :) Spännande att vara ute o jaga med hund :)

Idag har skolan börjat och genast blir jag bitter.
Det står på schemat, som jag kollat tidigare, att vi har utedagar imorgon och onsdag, så det visste jag ju redan. Man får ju inte ha med sig hunden ut på exkursionerna längre, men jag frågade läraren hur det funkar om man har egen bil, och det lät inte som att han var emot hund, men det är ju officiella regler... Men han skulle väl kolla upp vad som gäller, får se...
Men det som gör mig bitter är att vi tydligen ska sova över i Vindeln på tisdagkväll!
Va fan... Tack för att de berättar det dan innan, för det är ju inte som att man skulle vilja veta lite i förväg...
Dessutom missar jag ett agilitytillfällen, som jag betalar över hundra spänn per gång för att få vara med på. och som jag ser fram emot och längtar till.
Det var ju slalomträning nästa gång!
Dumma jävla skola som lägger beslag på min fritid på detta vis. Det är ju inte direkt som att jag får extra betalt från csn, som man kanske får om man är på tjänsteresa med jobbet. Nej jag ska sitta i Vindeln tisdagkväll, o stirra in i väggen...
Om jag får ta med Mikko o då tar egen bil, funderar jag på om jag kan köra hem på kväll o hinna gå på agilityträningen... Jag vet inte riktigt hur långt det är egentligen :P Men inte överdrivet långt tror jag...

Jag missar ju sista agilityträningen också, det är ju mitt eget fel för då ska jag åka bort. Men jag ville itne behöva missa ett till... Fan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar