tisdag 17 augusti 2010

Hindertjat

Nu kan Mikko gå slalom utan koppel :D
Inte klockrent varje gång, o det går sakta, men ändå!
Kanske vi faktiskt är redo för fortsättningskursen snart. Jag fick lite panik i helgen när jag insåg att det bara var lite mer än en vecka kvar...

Tränade i söndags, och då var Mikko helt håglös. Men det han gjorde, gjorde han riktigt bra! Men han hade liksom ingen arbetslust alls...
Kanske har det blivit lite mycket agility på sistone, jag tror han är en hund som behöver omväxling... Sedan hade vi gått sammanlagt tre timmar på förmiddagen innan vi tränade, så han var nog trött också.

Så igår blev det vilodag, när jag var på stan flera timmar och shoppade :)
På kvällen fick han följa med mig o en kompis och tälta :) Det verkar inte som han sov så bra i tält (inte vi heller), för han sover o sover idag :P
Men vi har varit en stund på klubben idag också :)
Idag gick han jättefint! Var lite mer sugen på att jobba idag. Slalomet gick superbra, fast nån gång fick jag sätta på kopplet när han missade en slalompinne två ggr i rad.
Och vet ni vad?
Han gick på vippbrädan frivilligt idag, utan att jag behövde dra upp honom i kopplet! Jag tror till och med att han höll upp svansen lite...!
Han tycker fortfarande absolut inte om den, men i söndags kändes allt hopplöst när det gällde gungbrädan. Nu kan man se en liten, liten ljusning. Med lite träning kommer han kanske kunna tolerera den.
Trist bara att han fuskar så mycket i däcket, jag ville helst att han alltid skulle hoppa genom däcket på träning, o inte genom ramen. Och han hoppade så himla fint i början, men nu är det mkt fusk fortfarande... Men det ska väl gå med träning :)
Och så är det platta tunneln som jag inte kan träna själv riktigt... Men den lär han sig nog på en eftermiddag.
Det är bara att träna på, korta pass varje dag fram tills kursen börjar :)

Snart kan han nog alla hinder, min älskling :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar