söndag 23 augusti 2009

Helgen

I helgen så har min storasyster varit här!
Det har varit jättetrevligt med sällskap :)

Tyvärr har det också resulterat i att Mikko blivit lite åsidosatt.
Josefin o jag har shoppat och fikat på stan, så Mikko blev lämnade 3 ½ timme både igår och idag.
Igårkväll åt vi middag och drack vin hos nårga bekanta till syrran, och då fick han följa med :)
Så då fick han en ny lägenhet att undersöka och nya människor att få uppmärksamhet och kel av :)

Annars har han nog haft ganska tråkigt, jag har inte aktiverat honom så mycket, mer än de promenader han såklart måste få.

Idag fikade Josefin och jag på stan så då blev han som sagt själv över tre timmar.
Sedan hade jag sagt att jag kunde hjälpa till när det skulle bjudas på middag för de nya jägmästarna som börjar imorgon :)
Jag hade trott att jag skulle hinna aktivera Mikko mer innan dess men det blev knappt om tid så det blev en kvarts promenad och lekstund i några minuter bara... (jag va dock hemma längre än så, va tvungen att slänga i mig lite mat osv).

Sedan blev han lämnade i två timmar till.
Jag hade jättekul på kåren, nollorna var så söta och vilsna och där stod jag bland mina klasskamrater och kände mig trygg och serverade spaghetti och köttfärsås hehe.
Det kändes faktiskt liiite trist när jag va tvungen att gå, de hade just börjat köpa öl och jag stod i baren :)
Men så är det.

När jag kom hem tog Mikko och jag en längre promenad, vi var ute i över en timme.
Vi tog med en kompis till mig, och gick i lugnt tempo i skogen så han fick springa lös och lukta (Mikko alltså, inte kompisen). Vi gick på nya ställen som Mikko inte varit på tidigare, jag tänkte att det skulle stimulera Mikko lite extra.

Sedan när vi kom hit till gården började han titta misstänksamt på saker (jag har ingen aning om vad). En kille kom med tvättkorg och Mikko började skälla och ville springa uppför trappan till trygga lägenheten.
Jag lyckades locka på honom men han fortsatte se sig misstänksamt omkring.
Jag har ingen aning om vad han höll på med.
Börjar han bli mörkrädd?
Eller va det nåt ryck för att han inte blivit tillräckligt aktiverad?
Han fortsatte gläfsa och grymta nu när vi kom in i lägenheten också.
Till slut sa jag åt honom att lägga sig vid min stol (och ligga kvar) och nu har han iaf slutat med de fjanterierna och sover vid mina fötter.

1 kommentar:

  1. Dom kommer ju i en spökålder när dom blir lite äldre =) Rask var ju livrädd för parkerade cyklar som såg skumma ut ett tag =p

    SvaraRadera