torsdag 20 augusti 2009

I Norrland

Så var vi framme i Umeå då.


Kom hit i måndags kväll.
Min första tanke var: "Oj har min lägenhet alltid varit såhär liten?"
Min andra tanke var: "Oj, hur kan min blomma ha klarat 4 månaders torka??"
Men det hade den. Men det är ju en ampellilja förstås, de klarar allt :P

Det är kallt här.
Visst behövde jag en tröja/jacka på mig ibland hemma också de senaste dagarna, men det slutade oftast med att jag blev varm och fick ta av den.
Här går man och blir kall om fingrarna för det är så kyligt i luften.
Jag funderade till och med på vantar idag!
Vantar! I augusti!!!

I tisdags ägnades dagen mest åt att städa hela lägenheten. Handlade mat och lämnade Mikko ensam i en timme.
På kvällen tittade vi förbi hos en kompis en snabbis.
Mikko verkade inte trivas helt bra, han småpep ibland.

Igår gick jag på stan med en kompis, så Mikko blev själv i två timmar.
Det gick bra.
Jag pysslade lite här hemma också, planterade en ny blomma och lite sånt. Bakade muffins.
Mikko verkade redan trivas bättre.

Idag har vi inte hunnit göra så mycket, ta en promenad typ.
Får se vad vi ska hitta på.

Det känns inte som att jag aktiverar honom mindre än jag gjorde hemma. Vi tränar sitt och ligg och give-me-five, och leker kotte-leken i skogen.
Men han känns piggare...
Kanske är det för att han fick lite mer tid att gå o nosa i trädgården hemma?

Vi har hittat en lagom promenad iaf, tar 30-40 minuter eller nåt sånt att gå (jag vill helst inte gå längre än så ännu, är lite nojjig över ledproblem och sådant, han är ju inte färdigvuxen än).
Då går vi en liten bit i skogen med så han får springa lös :)
Idag i skogen var han ganska sansad, men när vi börjar komma hem blir han piggare och piggare. Jag brukar släppa honom här på gården och då springer han runt som en tok, och gör av med allt spring i benen!

Tänkte ta en liten bild på killen när han låg och sov på sin filt, men så fort jag satte mig på golvet skulle han ju upp i knät förstås ;)



2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med lite skogspromenad! Tror jag ska lägga upp lite bilder på huset nu:)

    SvaraRadera
  2. Han är så himla söt! =) Laban ligger här i knät på mig... en riktig liten mattegris är han. Självklart får du länka till mig, jag blir bara glad! =)

    SvaraRadera