måndag 20 september 2010

Besvikelse

Jag är så arg o besviken... på svenska folket... och Mikko :P

Igår tänkte jag åka ut o träna agility, var jättetaggad efter att ha tittat på tävlingen i lördags!
Tvingade med Johan ut då han är en hyfsad fotograf och har en bra kamera ;) Och vädret var fint.
Men det var MT på klubben, så det fick bara bli en liten promenad istället... Kändes lite frustrerande eftersom klubben var helt tom, men de var ju i skogen precis intill antar jag o man ska ju inte störa...

På eftermiddagen kom min underbara pojkvän äntligen hem från älgjakten som stulit honom från mig i 9 dagar :P Jag lyckades få med honom på en tur till klubben på kvällen, och nu kunde vi träna :)
Det kom en annan kvinna med 3 shelties. Mikko brukar alltid titta lite extra om han först fått vara ensam o det sedan kommer någon enstaka hund, är lättare om det är full rulle redan från början :P
Nu tittade han jättemkt på den andra sheltien som var på plan just då. Mikko lyssnade inte alls. Han har nog aldrig tidigare varit så flummig! Han tittade inte bara heller, utan sprang fram till den andra hunden tre gånger!
Jag var så arg, jag fick verkligen lägga band på mig själv för att inte skaka om honom rejält i nackskinnet (HanärbaraenlitenhundHanärbaraenlitenhundHanärbaraenlitenhund). Tredje gången han totalignorerat mig och sprungit rakt fram till den andra hunden (trots att vi bara skulle ta några enkla hinder på rad, det var ju inte ens svårt! Annars tappar han lätt koncentrationen om han tycker det är lite jobbigt...) så lyfte jag bryskt upp honom o slängde in han i bilen och åkte hem... Odåga!
Jag vet inte om det var för att det var just shelties, det är ju alltid lite roligare än enda hundar...
Har knappt förlåtit honom ens idag... :P Jag var så himla taggad på att träna o det va så tråkigt att han inte alls var det...

Så den roliga nyheten vill jag inte berätta idag. Det får vänta tills jag tycker han är duktig igen :P Det blir säkert imorn, på agilitykursen brukar han va bra :)
Får väl förresten ändå ge honom, att han gjorde riktigt fina kontaktfält och supersnyggt slalom när han väl lyssnade... Det är ju just det som är så frustrerande, att han är så jäkla duktig om han bara vill!!!

Nu lägger jag upp bilder på fina härliga nordsvensken Lizzy istället, som jag ska spendera mina måndagar tillsammans med hädanefter :D (tillsammans med Jenny och nordsvensken Birk).


2 kommentarer:

  1. Fina Mikko, man kan inte alltid vara på topp :p Är ju hur kul som helst att rida igen, speciellt när vi får göra de ihop! :D

    SvaraRadera
  2. Ajaj! Men som nån (Jenny kanske??!) sa så går det aldrig bra om det aldrig går dåligt... så kämpa på!

    SvaraRadera