fredag 3 september 2010

Veterinärbesök

I tisdagskväll, i Vindeln, började Mikko blinka, kisa och gnugga sig med tassen i ögat.
Jag tittade och tittade och tittade. Såg ingenting. Försökte skölja med vatten. Inget hjälpte.
Man vet ju själv hur irriterande det är att ha något i ögat, jag fick lite ont i magen av att se honom blinka och kisa.
det såg nästan bättre ut på onsdagsmorgonen men sedan blev det likadant igen. när jag kom hem sköljde jag o Kjells hans öga ordentligt med linsvätska 3 gånger. Det hjälpte inte.
Så igår var det bara att ringa veterinär, skippa halva skoldagen och köra ut till Vännäs, 3 mil (det va bara där de hade tid).
Jag kom en kvart för sent, för jag ahde kört lite fel, och kände mig jättedum. Fick vänta länge eftersom jag missat tiden, jag var stressad (över allt plugg jag missade) och hungrig.

När vi kom in visade det sig att Mikko har ett litet sår på ögat, en liten rispa. Det kommer antagligen läka fint. Vi fick antibiotikadroppar, och några droppar som ska vidga pupillen (annars kan den tydligen växa fast i litet läge, de kisar väl hela tiden när de har ont?).
Sedan skulle vi ha fått en tratt också så att han inte kan gnugga sig i ögat och förvärra det.
Den glömde jag, jag var helt förvirrad och hon skickade ju ut mig ur rummet så då tänkte jag att jag va väl färdig då, så jag åkte hem :P
Glömde nästan betala.
Vi ska tillbaka på tisdag igen, för att se att det läker iaf...

Är fortfarande bitter på den här kursen.
har inte kunnat släppa att jag missade agilityträningen, och att den sätter käpper i hjulet för all träning.
I måndags är enda träningen som blivit av denna veckan, och i helgen ska jag bort för Kjells pappa fyller år...
Den här kursen hade kunnat vara intressant, jag va peppad på att höra föreläsningar och läsa littertur inför tenta.
Jag är aldrig pepp på dryga datorlabbar och grupparbeten... Blä blä blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar