måndag 13 september 2010

Livliga Nydala

Hänt på kvällkisserundan:

En mc kommer, i normal fart. Men jag tycker det är konstigt att en bil med blåljus följer efter...
Plötsligt kommer mc:n tillbaka från andra hållet, betydligt fortare! Och nu sätter polisbilen på sirenen! De svänger höger en bit längre fram, och Mikko o jag svänger höger på vår promenad. Men plötsligt hör jag mc:n framför mig!
Rädd som jag är för brottslingar kastar jag mig in i skogen och drar med mig Mikko i snåren. Jag ser mc:n svänga ut (där Mikko o jag svängt in) men han kör omkull. Två bilar stannar o frågar hur det gick med honom. Jag försöker springa ut från skogen men Mikko har fastnat med kopplet i en gren!
Mc-föraren får igång motorcykeln och drar iväg.Kvar står bilförarna och snackar och av polisen syns inte ett spår...

Spända sprang Mikko o jag hem o berättar för Ambjörn, det blev inget mer kissat på den rundan!

I övrigt har Mikko fått en väldigt tråkig dag, blivit ensam mycket...
Mend et var ju full rulle igår och imorgon följer han med ut på exkursion och sedan är det agilitykurs på kvällen!

1 kommentar:

  1. O jag som tyckte det var spännande nog att bli utelåst på kvällsrundan! men undra vad det var för en typ det där!?! Mikko får ju hänga här ibland om du vill. jag är ju som hemma för det mesta...

    SvaraRadera