tisdag 5 april 2011

Ännu en ledtråd...nej jag menar spår!

Gick just ännu ett hårt mini-spår på lunchpromenaden. Det blev väldigt kort idag också, ca 3 meter (sedan tog godisbitarna slut). Gjorde som Emma sagt o la godisarna med längre mellanrum i mitten. Mikko verkar redan ha fattat grejen (vi har ju faktiskt gått spår förut också), han började nosa i backen direkt när han fick på sig selen. Det kan vara en lyckoträff också, han gick ju faktiskt med nosen i backen ganska mycket på väg bort till parkeringen också... Han följde spåret väldigt fint iallafall, med nosen i backen! Frågan är väl bara om han verkligen går efter min spår, eller liksom känner doften från godisen? Nästa gång blir det till att göra ett längre spår iallfall, ca 10 meter kanske och en mycket längre sträcka med lite längre mellan godisarna, en liten utmaning måste han ju få!

Ikväll är det möte på brukshundsklubben för alla som vill vara med o hjälpa till på tävlingarna i juni. Funderar på att åka ut trekvart-halvtimme tidiare o träna lite hoppteknik. Enligt Jenny ska man ju göra det 2-3 ggr i veckan, och det låter ju rimligt om de ska bygga muskler, för så brukar man ju säga om människors träning också :) Jag kommer ju inte ha bil i helgen heller, så då blir det ingen agility antar jag men det är ju ändå bättre att träna lite idag igen än inget alls. Får se om jag hinner.


Idag är det helt underbart väder! Sju grader (i skuggan) och strålande solsken, alldeles klarblå himmel! Nu börjar jag få äkta vårkänslor, idag var t.ex. alla killar i skolan plötsligt väldigt snygga ;)

Igår var det inte riktigt lika fint (regn i luften och dimma), men hade en underbar ridtur på Lizzy (med Jenny o Birk) med massa galopper :D Enda tråkiga var väl att jag inte lyckades få henne i galopp när vi gått förbi det hon tyckte var "hemvägen"... Här kommer några bilden på "min" fina tjej iallafall! Här krävs lite fjortishjärtan tror jag! <3 <3 <3

Lizzy är lite mörk av svett på bogen, jobbigt att galoppera i lera!

Birk rullar sig

2 kommentarer:

  1. jag flyttar upp till påsk! Så ja ska vara funktionär på umeå tävlingarna! Ska du tävla då? Ska bli så kul att komma hem igen :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja snö har vi inte haft sen vi kom hit (bortsett från i bergen då där den fortfarande ligger). Gick i t-skirt igår och åt första glassen. :P

    SvaraRadera