söndag 3 april 2011

Mikkos helg

Jag tror Mikko har haft en bra vecka. Jag har pluggat hemma nästan hela dagarna, och han har fått någon aktivitet varje dag, lydnad, spår eller agility. Det får nog de flesta hundar men Mikko är faktiskt inte helt bortskämd med sådant varje dag...

På fredagens gemensamma agilityträning hann vi bara vara med lite mer än en timme, sedan skulle vi hämta Josefin som kom med bussen. Mikko var väldigt uppjagad och ofokuserad. Vi var bara sju stycken som tränade, men det var några "okända" hundar (dessutom shelties!) så det var mycket spännande tyckte Mikko. Han drog t.ex. en gång iväg upp på a-hindret i en annan kombination... Och bakom stod jag som ett fån :P Till slut fick vi kläm på en svår kombination, det kändes bra! Och vi hann gå över gungbrädan 3 ggr också, o Mikko var så uppjagad och ofokuserad att han knappt märkte att det var en gungbräda han gick över ;)

Sedan var nog Mikkos helg ganska tråkig. Igår shoppade jag o syrran på stan och på kvällen var vi på Umeå Open och såg massa bra konserter :) Mikko o Kjell fick vara hemma ;) Mikko fick sina promenader iallafall.


Det har han knappt fått idag, har varit så sjukt trött... Fast vi har avslutat helgen så som den började - med agility :D
Har varit ute med Jenny i snöslasket på ön. Hundarna fick träna hoppteknik, och på slutet byggde vi upp en kombination som vi gjort i fredags men som jag aldrig lyckades med... Denna gången lyckades vi åtminstone en gång :P Men det var så slaskigt och halt så det gick inte att träna så bra...
Jag fick prova att handla pointern Akita också, inte det lättaste men bra träning för mig!
Vi tränade i 1 ½ timme! Tiden gick så fort, och det var ljust o man frös inte, så härligt! Dessutom behövde jag inte må illa av ångest över allt annat jag "borde" ha gjort, för jag har inget annat jag borde ha gjort :D

Trots det lite trista slaksvädret är jag glad. Ser fram emot vår nu! Längtar till att komma igång med tätare träning, och efter tävlingarna! När jag åker hem i påsk ska jag köpa några hopphinder och ett slalom så vi kan småträna lite hemma i sommar :D Blir nog populärt att barrikera mammas o pappas gräsmatta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar