tisdag 19 april 2011

Ett litet spår.

Lade ett litet spår i skogen (dvs gruppen av träd med nåt slags ris emellan) intill husen här idag.
Jag la lite godis i början och i slutet, hade tänkt lägga en godisskål som avslut på spåret också, men den hade jag glömt inne så det fick bli bollen som vanligt.

Och Mikko gick superfint spår idag! Jag tror aldrig han gått det så fint! Han hade driv, och gick det jättenoga!
Han har alltid spårat sakta och noga, men trots det har han kunnat gå fel sida om ett träd osv. Men inte idag!
Jag var mycket nöjd med honom och det syntes att han tyckte det var roligt! Nu måste jag börja lägga svårare spår... Då kan vi nog inte spåra runt knuten längre :P
Får väl först och främst göra spåret längre (tror det var kanske 20 m idag?) och senare lägga till någon vinkel.

Det som blev dumt var ju just avslutet. Idag ignorerade han bollen ovanligt hårt, han brukar annars ta upp den om jag berömmer när nosen far över den, men inte idag. Jag tog upp den och försökte busa upp honom och kasta iväg den, men spåret slutade i en norrsluttning där det ännu var djup snö så jag blev lite klumpig och Mikko såg inte att jag kastade bollen. Och jag kunde inte heller då vara snabb och lätt springa o hämta bollen, utan fick plumsa fram till den samtidigt som Mikko fortsatte spåra efter godbitar i mina gamla spår...
Till slut hade jag tag i bollen och fick hans uppmärksamhet, men då hade han nog redan glömt bort att den legat i "slutet" av spåret och att det var belöningen... Jaja.

Jag måste komma ihåg att lägga ner spårselen i resväskan till påsk! Tillsammans med boken om nosarbete. Och boken om agility. Och agilitybelöningarna.
Som sagt, Mikko o jag ska ha träningsläger i Blekinge i helgen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar