onsdag 11 maj 2011

Bråda dagar

Måndag: ridning.
Tisdag: agility.
Onsdag: ridning.
Torsdag: agility.
Fredag: agility.
Lördag: agility hela dagen (Cattis kurs).
Söndag: agility hela dagen (Cattis kurs).
Söndagkväll till onsdagkväll: exkursioner i Jämtland.
Torsdag: troligtvis vila.
Fredag: troligtvis vila.
Lördag: agilitytävling i Skellefte.
Söndag: agilitytävling i Skellefte.

Såhär ser dagarna ut för mig o Mikko. Ja, ridningen gäller ju bara mig förstås :)
Har råkat säga att jag ska följa med på en del agilityträningar i veckan :P
Tur att jag bor ihop med Kjell nu så att vi åtminstone äter middag ihop, annars hade vi nog inte sett mycket av varandra...
I skolan är det också ganska mycket, eller iallafall mycket funderingar kring framtiden och exjobb och allt möjligt.

Som tur väl är har maj-optimismen gripit tag i mig nu, så trots allt är jag inte stressad ;) Älskar livet och alla roliga grejer som händer :)
Kursen jag läser nu är intressant så det är inte svårt att ta sig till skolan, lite svårare är det däremot med motivationen på den icke-schemalagda-tiden... Men jaja, maj-optimisten rycker på axlarna och säger "Det ordnar sig, vi går mjot ljusare och grönare tider, allt är härligt, plugget går nog bra ändå..." :)

Ikväll ska jag rida och Mikko ska få vila. Tror han är ganska trött i kroppen nu faktiskt... Vi var ju ute o joggade en runda imorse, men nu blir det nog bara korta rastningspromenader resten av dagen. Jag vill att han ska kunna ta det lugnt en dag mitt ibland alla andra träningsdagar, och även om det inte var särskilt intensiv träning igår eller imorgon, behöver han nog lite vila.
Själv har jag ont i kroppen idag, i magen och armarna. Konstigt, de muskler används inte i jogging o viftande i agilityn borde inte ge träningsvärk... Det är nog från måndagsridningen, fast jag tyckte inte jag bråkade så mycket med Lizzy utan vi tog det lugnt bakom Jenny o Birk...

Undra om Mikko kommer lessna på all agility innan tävlingarna? Fast det gör nog inte så mycket om han taggar ner lite :P Största risken är väl om han lessnar och tycker allt runtomkring är mycket intressantare än hindren på planen, fast jag tror inte det är så stor risk.

Träningen igår gick bra förresten, var en ganska lätt klass ett bana (kändes väldigt lätt efter vm-banorna :P). Fast vi gick ju inte felfritt ändå. Tråkigt nog strulade han lite vid slalom, det som han kunnat så otroligt bra sen påsk... Annars gick det fint, kände mig inte så dålig igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar