fredag 20 maj 2011

Tävlingsnerver

Ikväll åker Mikko o jag till Skellefteå.
Efter två ynka nätter hemma i sköna sängen känner jag inte direkt för att sova i en campingstuga två nätter till (som vi gjorde i Östersund).
Men jag känner för att träffa de trevliga agilitymänniskorna, och förhoppningsvis prata av mig min nervositet lite :D

Jag ska bo med två kvinnor från agilitykursen som Mikko o jag brukar träna med, och en annan tjej också :) Vi är alla klass 1 ekipage, för en av oss är det första tävlingen och för två av oss (bland annat mig o Mikko) är det andra officiella tävlingen. Känns skönt att vara på samma nivå som de andra :)

Men det känns nästan som första tävlingen... Blir ju första utomhus. Är ganska nervös... Drömde för något natt sedan att vi diskade oss på tredje hindret - slalom! Får se hur det kommer gå i verkligheten, vi har ju inte tränat något sedan kurshelgen... Mikko har åtminstone fått två vilodagar nu efter alla skogsdagar. När jag ska få en sovmorgon har jag ingen aning om...
Jag försöker iallafall tänka att vi bara är där för att titta på alla andra, och att vi får ta en sväng på banan vi också är bara en kul bonus :) Känns nästan lite skönt också att en av de jag också ska bo ihop med har problem med gungan de med, så jag inte blir ensam om att hoppa över den på agilitybanan... Bättre o va två,:P Även om jag såklart blir jätteglad om de lyckas ta gungan :) För Mikko o mig beror det på hur banan ser ut. Är det nån raksträcka får vi försöka springa förbi den, men om jag kan lyckas fånga upp honom så att han kan gå över den sakta när jag går bredvid, tror jag han får prova att gå över den (att vi förlorar massa tid är knappast något vi bryr oss om i detta läget) men det är väl inte så troligt att jag kan få kontakt med honom så mycket.

1 kommentar: