söndag 22 maj 2011

Skellefteå 21-22 maj

Lördag
Växlande molnighet och det kom bara en kort - men intensiv - regnskur. Blåste dock så mycket att vi till slut var tvungna att ta ner vårt tält innan det blåste bort.

Hopp: Mikko tog fel slalomingång men vi tog om och det blev rätt. Men sedan blev det fel vid en tunnelingång och Mikko ställde sig i mitten av den u-formade tunneln och tokskällde, förvirrad över vart han skulle. Men till slut lyssnade han på mig och tog rätt ingång :) dessutom lyckades jag med ett riktigt snyggt blindbyte ;)
10 fel + tidsfel, 12e plats.
Jag är SUPERnöjd med att vi tog oss igenom årets första lopp med bara några få fel :D Alla
loppen på debuten i Jokkmokk slutade ju i disk :P

Agility: Ingen gungan i agilityloppet, hurra! Mikko var supersuperduktig, tog rätt slalomingång och allt! Men - matte var inte lika duktig utan glömde banan och visade fel. Först när Mikko sprang mot bommen igen och jag tänkte "Men den skulle man ju inte ta två gånger..." så insåg jag att vi just tagit fel hinder. Extremt retfullt eftersom allt annat verkligen gick superbra... Disk.

Söndag
Strålande sol men ganska blåsigt - vilket gjorde lagom varmt så jag har bränt mig rejält nu på axlar/armar/bröst... Aj aj.

Agility: Gungan var med. Jag var alldeles för sen med att visa vägen vid ett hinder ganska tidigt, vilket ledde till vägran. Utan att tänka mig för puttade jag tillbaka Mikko framför hindret, vilket ledde till att vi blev diskade såklart...! Korkat. Resten av loppet gick ganska bra men eftersom vi ändå var diskade tog vi inte gungan, något jag ständigt velar kring om vi bör göra eller ej. Han kan den fortfarande egentligen inte, men vi måste ju börja någon gång?

Hopp
Vi gjorde ett superlopp! Mikko började dock bli trött, tappade fokus en stund och tittade på något annat men jag fick tillbaka honom :D Han var också väääldigt nära att gå ut slalomet men jag lyckades visa honom rätt! Vårt första felfria lopp!!! Dock blev det sju sekunders tidsfel och "bara" en sjunde plats. Men oj vad nöjd jag är med honom!

Jag är så himla nöjd med min prins! Det känns verkligen som att vi har utvecklats massor sedan Jokkmokk. Då trodde jag aldrig vi skulle ta oss odiskade på hela säsongen - men se på oss nu! :D
Jag är också väldigt nöjd med att vi båda lyckades hålla oss pigga även på söndagen :) Har nog varit bra för båda att öva på rejält långa träningsdagar på klubben! Och förhoppningsvis har Mikko lärt sig att slappna av lite i sin bur också...

Det har förresten gått jättebra för de flesta umeekipage idag! Det var många från Umeå på prispallarna och många pinnar kommer med hem i helgen :) Även skönt för oss "nybörjare" jag tror ingen diskade alla lopp iaf... :)

Jag hade tänkt lägga upp filmerna från hopp- och agilityloppet på lördagen (idag blev inget filmat pga teknikstrul och sedana tt jag glömde be om att bli filmad) men en film på 1 minut har försökt ladda upp över en halvtimme men det händer ingenting... Filen måste bli för stor eller något... Typiskt, onödigt att köpa dyr kamera då... Kan inte ens kolla på det på datorn utan att det hackar, vilket känns ganska konstigt eftersom filen ändå är mindre än en "vanlig" film...

2 kommentarer:

  1. Kul att det gått bra för er. :) Ja, vore kul att träffa er (och nyttigt för Nessie som behöver socialicera med andra hundar). Vi kommer hänga en hel del på klubben - ska ex. dit imorgon kväll och köra lite hinderträning. Du ska inte göra sällskap då? ;)

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga ni är, det var toppenkul att läsa!

    SvaraRadera