lördag 7 maj 2011

Lördagkväll... *gäsp*

Puh, jag är helt slut i skallen ikväll. Tycker ändå inte jag har gjort så mycket vettigt, kört bil i flera timmar och sedan limmat matta på en balansbom...

Igår körde Kjell o jag till Strömsund. Kjell är på svensexa för en kompis idag, han åkte ganska tidigt imorse, så jag åkte hem själv i min underbara gamla volvo (23 år gammal och gick igenom besiktningen med knappt en anmärkning!). Och Mikko var med mig såklart.
Tar ganska många timmar att köra hem därifrån, väl tillbaka i Umeå rastade jag Mikko, åt lite lunch och åkte sedan direkt ut till brukshundklubben för att hinna vara med o fixa lite hinder. Känns lite bättre för samvetet att ha kunnat hjälpa till en stund iallafall, att man åtminstone är där en stund och visar god vilja. Har haft lite dåligt samvete att jag inte hjälpte till att flytta banan från inomhuslokalen i måndags men tiden och orken räckte inte till.
Men nu tycker jag att jag kan vara med på den gemensamma agilityträningen imorgon med gott samvete!

Är faktiskt nästan nervös över träningen... Inte för att någon kommer kolla hur det går för oss ändå... Men jag vill så gärna visa att Mikko o jag tänker satsa, att vi är duktiga och faktiskt är ett klass 1 ekipage nu!
Kanske känner jag lite så för att vi inte är så många som är nya som verkligen försöker engagera oss i agilityn, det är mest de där som tävlat i många många år och även om de har en klass 1 hund är de inga nybörjare på agility o känner alla i klubben sen länge o sådär... Och så vill jag visa att jag förtjänar platsen på Cattis kurs som ska vara nästa helg!

Jag tränade lite på klubben i torsdags, åkte ut själv, helt utan plan. Inte så bra egentligen, men huvudsaken är att vi tar oss dit och övar lite slalom och gunga.
Det stod några enklare kombinationer framme på planen, jag byggde ihop dom genom att flytta några hinder och sätta några exra hinder emellan. Alltid en risk att det blir för lätt när man gör så, att banan bara går i en cirkel.
Det blev nästan en halv bana och visst, hyffsat lätt blev den men något knepigt sidbyte blev det allt också!
Och Mikko var superduktig! Jag är så himla nöjd med min lilla prins!
Det var lite störning, inte på agilityplan men mkt brukshundar runtikring, och lite tittade Mikko men mest hade han fokus på mig och på uppgiften, och visade att han verkligen älskar det här :D Min lilla kille har nog börjat mogna!
Nu är det bara den där j**** gungan som stoppar oss, annars hade vi plockat massor med pinnar i sommar! ;)

Får se hur det går imorgon, går nog inte lika bra då, för det var en del månader sedan vi tränade ihop med andra hundar faktiskt... Lär bli mycket skällande och tittande på alla andra från Mikkos sida... Men men :) Tur att vi får träna lite på det också innan Cattis-kursen, och framför allt innan tävligen om två veckor. TVÅ VECKOR?!? Huuva...
Ska bli roligt imorgon iallafall, jag har aldrig varit med på en så lång träningsdag förut (9-16) får se hur länge Mikko orkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar