måndag 21 november 2011

Agility men ingen snö.

Igår tränade vi slalom igen, och det gick så bra så :)
Varför har vi inte tränat såhär kul med 4-pinnars slalom förr? Fast vi tränade ju mycket 4-pinnars i somras, men då tränade vi svåra slalomingångar och det blev fel oftare än rätt... Nu börjar Mikko tycka att slalom är riktigt kul, börjar bli ganska lättförtjänta godisar :) Och till och med jag börjar tycka det är kul, jag som annars tycker slalomträning är ganska tradigt ;) Men nu kan man utmana pyttelite mer för varje gång, öka avstånd och farten lite lite.

Igår var också Ida och Mitra här och bakade lussekatter med mig :) Roligt med sällskap för jag tycker jäsdegar är så dryga annars :P
Ida lärde mig göra fläta med mandelmassa, det blev gott :) Annars tycker jag vanliga lussekatter lätt blir lite torra. Det har fortfarande doftat saffran i lägenheten hela dan idag - härligt!
Mitra fick vara terapihund åt Mikko också. Inte ens Mikko kunde låta bli att äta godisarna i det farliga hörnet - annars kunde ju Mitra ta dom!!! ;) Självklart fick Mitra också godis som tack för hjälpen :)
Så nu har skräcken för hörnet släppt litegrann - väldigt skönt. Kunde till och med kasta grisen (favoritleksaken) ut i köket, och han hämtade den! I fredags ville han knappt leka med mig i rädsla att jag skulle tvinga honom gå nära hörnet typ :P

Och det snöade ju litegrann igår men det byttes snart ut mot regnrusk.
Jag tycker det är super att det inte behövs tre lager kläder innan man går ut, och att man fortfarande kan träna agility utomhus!
Men... lite snö hade faktiskt lyst upp i litegrann i mörkret (nu är det mörkare på eftermiddagen här än det nånsin blir i södra sverige)... Och det är ju första advent till helgen, kan ju inte vara 10+ då, det är ju bara fel...
Men man får väl njuta av att man kan träna hund så lätt ute än :D
Har förresten bett mamma o pappa sätta upp ett rusta-slalomet hemma också medan marken är mjuk, så vi kan fortsätta träna slalom hemma sedan :) Så bekvämt att kunna träna i sin egen trädgård. Så får vi se om jag måste skotta fram det från snön då (?) eller hur det blir :)

1 kommentar:

  1. Här har vi inte heller någon snö att tala om. Trist att man har sjuk hund när säsongen plötsligt blev flera månader längre. Mörkt är det också!

    Vill träna med er och titta när ni bakar! :D Fusk! Får väl försöka baka jag också eller nått ;P

    SvaraRadera