onsdag 9 november 2011

Mattes lilla prins!

Mikko har tre bäddar i vår lägenhet. En i köket, en i sovrummet och en i vardagsrummet. Men de duger tydligen inte. Nej, mattes lilla prins ska ligga på en broderad kudde med paljetter ;)

Hittade Mikko på denna kudde idag, efter att jag plockat bort mitt fina vita överkast som Mikko legat på och gjort grått o grusigt :P Men kudden glömde jag kvar på golvet...

Igår funderade jag på varför jag aldrig cyklar med Mikko när jag har lite tidspress... Då kan man ju ta ju samma promenadrunda fast i snabbare tempeo.
Och idag fick jag tillfälle att göra det :P Hade varit i skolan lite för många timmar i streck, på gränsen till vad jag tycker är okej, och behövde alltså ta ut Mikko direkt när jag kom hem. Hungrig och lite stressad tänkte jag att en cykeltur var bäst.
Cyklade bort till ängen där Mikko fick gå lös o läsa tidningen, och så tränade vi lite balansövningar på en sten innan vi cyklade hem :)
Jag cyklade jättesakta eftersom Mikko inte är upptränad för snabbare cykelturer, det var ju evigheter vi joggade ens :P (visserligen borde han väl ha kondis och muskler från agilityn?). Så jag vet inte om jag tjänade in någon tid mot när vi går samma runda, men det var skönt att få glida fram på cykeln istället för att gå längs den där tråkiga vägen med en hund som ska stanna och lukta/kissa stup i kvarten (mitt tålamod existerar inte när jag är hungrig) :P
Dock får man ju inte samma motion själv, det är ju lite trist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar