fredag 18 november 2011

Det är inte lätt att vara modig...

...när man är en mycket liten hund.
Just nu är det här hörnet extremt otäckt enligt Mikko. Hörnet till höger alltså, där det står några lister. En av dom ramlade ner häromkvällen, precis när Mikko var där. Jag vet inte om nyfiken-i-en-strut-Mikko-tittar-ut petade på dom med tassen själv eller om vi stött till dom så de föll senare... Hursomhelst blev Mikko livrädd!
De föll ju inte på honom eller, det va förresten bara en som föll, men det blev ju smäll när den slog i golvet.
På två dagar vågade han inte gå nära hörnet.
Alltså han vågade gå in i köket, men slickade köksskåpen/spisen på andra sidan.
Jag försökte träna lite i hörnet med massa godis osv, för att få det lite positivt. Han låg på rygg och jag klappade honom och då hände det som inte fick hända... Jag stötte till dom så de ramlade ner igen. Fan fan fan.
Eller de föll inte, eftersom jag reagerade och han fånga dom innan de slog i marken. Men det gjorde ju att jag reagerade ganska starkt, och nu är Mikko verkligen livrädd!

Har försökt att inte göra en stor grej av det. Har lagt några godisbitar i hörnet, men han vägrar ta dom. Han vågar fortfarande gå in i köket men det är knappt nu alltså...
Och ja, självklart har jag tagit bort listerna nu:P




Jag vet knappt va det är med honom just nu. Han vill knappt ligga på mattan i vardagsrummet heller, vill bara ligga i hörnet längst in...


Jag kände en collie som inte vågade gå in i köket, och jag hoppas verkligen detta går över snart... Fan fan fan. Nu kanske ni förstår att det inte är så lätt att lära denna hund att gå över gungbrädan?




Jaja.
Vi tränade agility idag med Ida o Camilla o deras hundar också.
Körde på med fyra pinnars slalom, och det gick superbra idag :D
Varvade med lite push&pull också, och det gick också ganska bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar