söndag 17 januari 2010

Mardröm

Inatt drömde jag att Mikko och jag (var säkert nån mer med i drömmen som jag inte minns nu) var ute vid havet. Det var sommar.
Mikko såg något en bit ut i vattnet, och började vada ut. Han tittade på något och skällde. Jag fick en olustig känsla och försöka låta sträng och ropa tillbaka honom, men han lyssnade inte alls.
Han tittade rakt fram. Men bredvid honom i vattnet låg något som såg ut som sjögräs.
Men det var en bläckfisk! Den kastade alla sina tentakler över lilla Mikko och drog ner honom i vattnet!
Jag minns att jag hann tänka" jag klarar mig inte utan honom" och att jag inte alls ville ta i den äckliga bläckfisken... Men jag kastade mig ut i vattnet och slet undan bläckfisken och drog upp Mikko ur det salta vattnet. Bläckfisken höll kvar Mikko i ett ben med en tentakel, usch!
Jag sprang upp med en dyblöt Mikko på stranden, och tänkte att vi måste köra till veterinären fort, men jag kunde inte komma på var det fanns en veterinär i Umeå eller vilken vi skulle åka till! Mikko skakade vattnet ur pälsen och mådde strax bättre, så vi behövde ingen veterinär.





Puh, var pågår i mitt huvve egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar