tisdag 26 januari 2010

Trötta idag

Det här är en alldeles underbar vecka.
Berättar mer om varför någon dag snart :)
Idag har dock varit en liten svacka i toppen. Har varit sjukt trött idag av någon oförklarlig anledning. Och då blir jag lätt tjurig o fokuserar mest på det negativa :P

Konstigt nog har Mikko också varit trött idag. Ovanligt trött, tycker jag.
Han har varit ganska slö hela tiden, mest legat o sovit. Det brukar han förstås göra när jag är tråkig, men skillnaden är att han brukar flyga upp så fort jag reser mig, ifall jag reste mig för att gå ut på promenad, o inte bara för att gå på toa. Men idag har han mest legat stilla.

La sig under stolen när jag pluggade. Just då råkade jag sitta väldigt obekvämt, hade stolen långt utskjuten från bordet. Men det var ju bara att sitta så, va ju så gulligt att han ville ligga nära mig, och vem kan störa någon som ser så rofylld ut?? Blev dock lite väl obekvämt efter en stund, så jag drog ut honom och lade honom bredvid. Lite klapp på magen och han låg kvar. Som sagt, trött idag.
Skönt för jag har då inte varit på långpromenadhumör :P


Fast jag tog nyss ut honom på runt-huset-rundan.
Vi mötte en annan Sheltie här :) De måste just ha flyttat hit nånstans i närheten, har sett dem 3-4 gånger nu efter jul men aldrig tidigare.
Ett år va den tydligen så han o Mikko är ungefär lika gamla :)
Fast den är lite större än Mikko, har inte lika mycket päls, och så öronen uppåt förstås... Och så är jag inte riktigt överens med sånnadär sneda bläsar... (Mamma o Pappa skulle antagligen utbrista att den va jättelik deras gamla Tim).
Fast nu lät det som jag tyckte den va ful, det tycker jag inte. Den var jättesöt förstås!
Bara det att Mikko är lite finare ;)
Haha man tycker väl alltid sin egen hund är finast! Tänk att jag fick just den bästa!

Nästa gång jag ser dem kanske jag ska fråga om vi ska ta promenad ihop nån dag o låta hundarna leka :)
Mikko var förresten otroligt duktig. Den andra hunden skällde till och ville busa. Mikko var helt tyst (som alltid).
Jag hade dessutom Mikko helt lös (skulle ju bara gå runt huset). Och fastän jag stannade o pratade med den andra tjejen, så gick inte Mikko fram till hunden!
Såklart han var väldigt sugen... Fick faktiskt ta honom i svansen en gång... Men tyckte ändå han var duktig, för hade han bara velat hade han kunnat springa fram kvickt som en vessla innan jag hann säga ett knyst :P

1 kommentar:

  1. Hmm bara för att jag inte bra svenska, :p Du han verkar frisk då? Vet att det går lite kennelhosta, mina har träffat hundar som fått det efter vi träffats (dom bar antagligen på smittan när de träffade mina) och han har ju träffat mina, men mina är friska än och i "karantän" tillsvidare veckan ut så jag vet att dom inte är sjuka. Men hostar han inte så är det nog lugnt =)

    SvaraRadera