torsdag 7 januari 2010

Håller oss inne i stugvärmen...

Jaha i Umeå tuffar vi på som vanligt :P
Mikko sover genast mycket mer än han gjorde hemma... Vet inte om han tänkte "jaha nu är jag här igen här händer det aldrig nåt kul lika bra att sova..." eller om han helt enkelt sällan var riktigt avslappnad i Viö?

Det är så grymt kallt här just nu, så det blir inga långpromenader för tillfället, stackars Mikko... Han fryser ju aldrig, i sin tjocka päls! :)
Vi har väl gått ungefär lika mycket som vi gjorde i höstas (men hemma hade man ju tid för långpromenader...) men jag vill inte gärna träna eller något sådant, finns ingen riktigt plats för det heller, djupsnö överallt utom på gång- och cykelstigar.
Men vi har haft med oss en leksak på kvällspromenad iaf, att busa med en stund och matte har varit elak och sprungit ut i djupsnön så Mikko har fått simma efter ;P
Tänkte mig att det är bra för muskler, typ rygg och ben, att det blir tungt o får lyfta benen högt osv... Vet inte om det stämmer?

Sedan har jag försökt aktivera honom inomhus lite extra, med bland annat att låta honom leta godis.
Idag gav jag honom en sån där toarulleleksak, tejpade igen ändarna denna gången så han jobbade med den en stund faktiskt :) Tyvärr funkar det ju inte att plugga samtidigt som man tänkt, man vill ju hela tiden se hur det går för honom... :P
Tar gärna emot fler förslag på inomhusaktivering! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar