lördag 30 januari 2010

Vintern är låååång...

Mikko är lämnad hos hundvakten och jag har tio minuter på mig att skriva ett inlägg, innan jag måste ta mig till flygbussen :)
Ska åka till hufvudstaden idag.
Var väldigt tomt och tyst när man kom tillbaka utan hunden, usch...

Mikko var extremt pigg idag hahaMicke får fullt upp!
Vet inte varför, visserligen blev kvällen väldigt lugn igår, men vi hade ju tagit en långpromenad o sådär. Men det var uppenbarligen inte nog.

Fast det känns som att Mikko får gå ut mindre o mindre nästan :P
Börjar verkligen känna mig innerligt less på det här vädret nu.
Redan, februari har inte ens börjat...
Snön kan jag väl kanske stå ut med ett litet tag till, men denna kyla!
Hade nog inte brytt mig jättemkt om jag inte var tvungen att vara ute o gå en väldans massa varje dag.
Och nu när jag gick bort till Micke, höll jag på att frysa ihjäl, trots termobyxor, tjock jacka, mössa och vantar!
Iskalla vindar som går rakt igenom märg och ben brrrr...

Nej usch... Tänk er en vacker vårkväll, solen går ner, koltrasten sjunger, och man går igenom skogen...
Tänk när man bara kan slänga på sig skorna när man går ut, o möjligtvis en lite tjockare tröja...
Längre dagar som inte slutar klockan fyra som nu, då man helst vill gå o lägga sig omedelbums.

När jag kommer hem på måndag ska jag inte åka bort mer än möjligtvis nån kväll. Inte på hela våren! Iallafall inte dit Mikko inte kan följa med!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar