lördag 23 januari 2010

Tugg

Tycker man om att städa kan man lätt gömma godis i wellpapp åt sin vovve!
Då ser det snart ut såhär: Jag la godis på wellpapp och rullade det flera varv och knöt ett snöre runt! Det var populärt.
Snöret fick han behålla, han tycker om att tugga på det.
Kanske kan mina skosnören få vara ifred hädanefter?
Men jag har faktiskt varit på stan idag och köpt lite nya leksaker!

Benen är formade som dentastix fast hårda. Får se om han gillar dom.
Alla leksakerna var populära! Men det mesta är väl roligt när det är nytt :)
Den mjuka leksaken hade pip i sig som alla mjuka hundleksaker har... Blir galen på att det aldrig finns utan pip... Har sett att vissa hundarna blir nästan stressade av det där pipandet, så jag tycker inte om det... Nu är Mikko visserligen inte hunden som stressar upp sig så lätt, men ändå.
Det är för min skulle också :P Slipper gärna ett evigt tjutande hehe.
Därför tänkte jag att jag skulle ta sönder pipet! Trodde att det bara var att sticka hål på dom, så satt o stack med en knappnål (och Mikko blev väldigt nyfiken på vad jag pysslade med som lät så roligt :P).
Men det funkade inte... Så till slut klippte jag upp leksaken och tog ut pipkuddarna. Och sydde igen.
Det är ju dock bara igensytt med en tunn sytråd, och jag är dessutom väldigt dålig på att sy... Så vi får väl se hur länge det håller... Den är dessutom väldigt populär hittills, Mikko gillar att bita på mjuka saker :)
Han gillar förresten att tugga på det mesta :P

När man köper nytt får man ju slänga ut nåt gammal, så det har var vad som åkte ut:

Tuggringen trodde jag skulle bli jättepopulär när han var liten och det kliade i tänderna, men då ville han knappt röra den. Han verkar snarare ha fått ett större tuggbehov nu på sista tiden... Så nu har ju flera piggar gnagts av (vilket förvånar mig för den är väldigt hård). Mikko är visserligen väldigt duktig på att sönderdela saker utan att svälja något, men det känns ändå bäst att inte ha kvar den längre. Den var ändå aldrig någon favorit.

Hundölflaska har dock varit en favorit hos de flesta! Rask tog sönder pipet i den för länge länge sedan, innan Mikko ens fanns :P Även Mitra har tyckt om den. Men det är Mikko som totalt tuggat sönder den :P Därför åker den i soptunnan nu, så jag slipper dammsuga upp fler gröna små plastbitar!

1 kommentar:

  1. Gå på en leksaksaffär och köp ett vanligt gosedjur fungerar precis lika bra =)

    SvaraRadera