fredag 15 januari 2010

Ute på hal is?

Nu är även den muntliga tentan undangjord!
Känns riktigt skönt, nu är det bara helg som väntar! Och inget att göra eller oroa sig över förrän på måndag thihi ;)

Igår när jag var ute o gick såg jag folk som gick ute på sjön, och jag blev så sugen. Kände dock att jag ville ha sällskap. Men Jenny skulle åka skidor med sina vovvar, och Ida hade den muntliga tentan på eftermiddagen :(
Jag kände ändå att jag ville ha lite mer sällskap, och att Mikko kunde behöva lite hundsällskap. Han får ju bara se massa hundar, men aldrig leka med någon :(
Därför föreslog jag att Mitra kunde följa med oss ändå, så slapp hon vara själv också när Ida var i skolan :D
Nu är visserligen Mitra inte överförtjust i Mikko, men de lekte faktiskt lite ihop idag!

Dock är jag väldigt dålig på att gå med två hundar i koppel... Slits jag inte åt två håll, så snubblar jag över alla koppel och svansar.
Så det var väldigt skönt när jag kunde koppla loss båda två, och se dom springa över isen :D Härligt att se Mikko sträcka på benen ordenligt också. När han går lös med mig, blir det ju mest att han står o luktar på nåt, och sen visserligen springer ifatt mig så fort han kan. Men nu gjorde han av med riktigt mycket energi! Han ligger helt utslagen nu. Passar mig bra, då kan jag slappa o äta chips i lugn o ro ikväll ;)







Annars är jag lite rädd för isar... Är väl för att man kommer söderifrån, där är isarna ganska förrädiska...
Trots att det var mer än -20 förra veckan, o har varit minus sedan dess, så tycker jag det är skönt när man är tilbaka på land igen ;)
Idag trodde jag nästan det var plusgrader, fast frosten på träden fick mig att inse att det inte var så :P Enligt en klasskompis var det -5 ungefär.
Bott i Norrland för länge nu kanske? :P
Imorgon ska jag o Kjell åka bort över helgen! Ska bli så mysigt! :D
Dock får Mikko stanna i Umeå :( Man känner sig som en sån dålig hundägare som lämnar bort honom hela tiden... Men det är ju bättre det än att han skulle följa med, o åka massa bil (som han avskyr) o sitta på ett hotellrum eller nåt...
Han ska var hos Micke, och där vet jag ju att han trivs bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar