onsdag 9 mars 2011

Helgen i Blekinge

Det var skönt att vara hemma i Blekinge :)
Varje morgon tog Mikko o jag en långpromenad, när minusgraderna dröjde sig kvar samtidigt som solen gick upp och fåglarna sjön :D
Sedan pluggade jag mycket, skönt att verkligen kunna lägga tid på det och få middag serverad ;) Hann faktiskt läsa allt jag tänkt, vilket var ganska mycket så jag är väldigt nöjd med det.
Hann även träffa släkt och vänner :)
Mikko fick även följa med till äldreboendet där mormor bor, och gå en runda och hälsa på andra dementa damer och herrar, flera uppskattade att få gosa med en hund en stund :D
Han har även fått följa med pappa ut till ett friluftsområde där pappa hjälpte barn att bygga holkar (jag var hemma o pluggade).
Det enda negativa var att Mikko väckte mig halv sju varje morgon genom att pipa i köket, så jag har inte direkt fått sova ut i helgen... Även om man inte behöver rusa ut till honom för att han råkar känna sig lite ensam, kan man ändå inte somna om :P Så jag är sjuukt trött denna veckan... Och sedan när vi kom tillbaka till Umeå och sov i Kjells lägenhet, då vill Mikko inte ens sova i sovrummet nära oss, utan låg hela natten i vardagsrummet, utan att känna sig det minsta ensam tydligen. Byracka :P

Igår tog vi också året första springtur!
Den första turen är alltid så härlig, man gör den bara när man verkligen har lust, det har inte blivit något krav än på att man vill springa minst antal ggr i veckan o sådär. Dessutom kan den vara så kort, man måste ju mjukstarta ;)

Och nu har jag här en nyborstad hund, har även klippt tasshåren för det behövdes verkligen! Kan ju åtminstone försöka minska mängden grus som dras in, denna tiden på året...

2 kommentarer:

  1. Låter som en härligt resa hem :) Jo vi saknade dig ute på turen i måndags! Snart är det iaf måndag igen! :D

    SvaraRadera
  2. Vi ska ha lite grooming på lördag. Då ska det badas, borstas och så ska klorna klippas. Kan bli spännande! Förra gången han badade (innan vi hämtade honom) så blängde han på mig som om jag var den dummaste någonsin. Han var himla snäll i duschen dock!

    Längtar tills vi också kan börja ta ordentliga morgonpromenader, då vaknar man ju till själv med.

    SvaraRadera