tisdag 1 mars 2011

Ute skiner solen, inne bländas man av bokens vita sidor...

Har just upptäckt att jag inte behöver läsa lika mycket litteratur som jag trodde, var inte exakt hela kursboken som måste läsas. Skönt!
Betyder inte att jag kan lata mig, men det betyder väl att jag åtminstone kommer kunna sova på nätterna framöver...

Har varit ett par riktigt fina vårvinterdagar nu! Härligt! Solsken och blå himmel, några få plusgrader, sådär lagom skönt ute men utan slask. Väldigt fint!
Och med solen och ljuset så vaknar min träningsglädje igen :) Nu längtar man inte in så fort man sticker näsan utanför dörren, utan nu vill man faktiskt hellre vara ute en stund till! Och så gör det inte ont i fingrarna av kylan så fort man ska belöna heller ;P
Skulle bara funnits en hel agilitybana ute nånstans att träna på ;) Och massor av tid att träna på...
Verkar dessutom som att det inte blir några kurser för mig på ett tag (dels för att en kurs går varann helg exakt de helger jag är borta, dels för att jag nog bara blev reserv på en anna kurs).
:( Känns lite bittert, hade varit kul att träna för instruktör... Får hoppas på någonting längre fram i vår!
Frågan är om det är snö på marken hemma?!? Får lite dubbla budskap angående det där... Annars kanske man ska dra till Rusta och införskaffa ett slalom när man är hemma i helgen, om man får ner det i den frusna marken... Fast risken/chansen är ju att man ska bo någon annanstans i sommar? Fast ska ju ändå hem flera dagar över påsk ju hihi.

Har läst allt jag tänkt göra ikväll, och trots att det finns tusen andra saker jag skulle kunna plugga tror jag att jag tar ledigt resten av kvällen... Akvariumet behövs sannerligen städas, Mikko behövs borstas och få träna på vippbrädan. Så det ska göras nu!
Snart kommer syrran också! Hon ska sova här inatt, ringde igår o sa att hon skulle komma till stan med jobbet!

2 kommentarer:

  1. Du kan få träna med mig, jag kanske inte är Thomas eller Cattis. Men lite nytta tror jag att jag kan åstadkomma också :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med sol! Här är det grått som attan!

    Vi hade ett par fina dagar förra veckan (tror jag det var) men nu är det supertrist igen. Man får glädjas åt att det i allafall är ljusare.

    SvaraRadera