fredag 25 mars 2011

Vårtecken?

Idag har jag haft vårkänslor i hela kroppen :D
Kanske för att Jenny o jag äntligen kunde låta Lizzy o Birk sträcka på benen i en underbar galopp! Äntligen isfritt tillräckligt lång sträcka på vägen :) Nu väntar vi bara på att det ska bli ridbart i skogen med ;)

Vi hade bytt riddag eftersom vi båda hade tentaplugg i måndags.
Efter ridturen tog vi en liten promenad med hundarna. Det är nog dumt att tänka så, men på nåt vis är det så skönt att ha en ensam hund för när han då äntligen får träffa andra hundar en stund blir han så trött, och det är så skööönt ;)
Jenny, naturlig ledare?

Mikko har också hittat året första fluga! Mikko är såååå SÖT när han hittar flugor eller myror på golvet. Han tittar på den, nosar försiktigt, petar lite med tassen... Jag släppte ut stackaren... Är kanske för kallt för den ute men då får naturen ha sin gång. Bättre än att den blir ihjältrampad av Mikko härinne (ja jag är lite blödig).






Hoppas nu är det här är riktiga vårtecken! Ingen mer snö tack!
Är gryyymt sugen på att få sätta igång ordentligt med agilityn nu! Kunna träna ute i gräset närsomhelstdan, kunna ligga under ett träd i en kort vilopaus osv.

Kjell är borta ikväll, det är faktiskt riktigt skönt att vara hemma själv o ta det lugnt o kolla den filmen man vill se ;) Dock börjar jag bli riktigt trött o jag ska vara i inomhuslokalen kl sju imorgon bitti för agilityträning, så jag hade gärna gått o lagt mig nu! Men jag ska väl hämta Kjell också... Han är ju alltid så snäll o hämtar mig.

1 kommentar: