onsdag 30 mars 2011

Oooops...!

Ojdå. Råkade visst anmäla mig till ridlektioner som börjar om någon vecka...
Surfade runt (jo jag pluggar också. Mycket effektivit. *host*) o kollade på ridläger, var sååå sugen och har ju nån vecka ledigt innan sommarjobbet.
Halkade in på en hemsida om en ridskola här i Umeå som jag inte hört talas om tidigare. Är väl typ en "privat" ridskola, alltså inte ansluten till något förbund eller så... De hade lediga platser på nybörjarkursen som börjar snart o tio veckor framåt... Kändes så perfekt för jag har lite mer tid nu (eller egentligen inte men dagarna känns ju längre för det är ljust så länge!).

Det som är speciellt med denna ridskolan är att de fokuserar på centrerad ridning och horsemanship, och det är ju precis sånt jag vill lära mig! Jag vill lära mig kommunicera med hästen, inte flänga över hinder eller göra bakdelsvändningar. Eller ok, jag vill lära mig det också, men främst behöver jag lära mig att umgås med hästar, jag har ju ändå ingen vana sen barnsben som många andra. Så det ska bli sjukt spännande!

Första gången rider man tydligen inte ens, utan det är teori o träning från marken (grejen är att jag såg ett inslag om frihetsdressyr igår o tänkte att det är precis sånt jag vill lära mig...). Varje tillfälle är 1,5 h, med både teori o ridning oftast :)

Nu ska vi lyckas klämma in det här i schemat bland plugget+exjobb, Lizzy-ridningen och agilityträningar (+ tävlingar senare)! Men allt går om man bara vill, sånt här ger ju energi istället för att ta (som juridiken gjorde).

Hög tid att återgå till plugget nu!!! Eftersom det här är Mikkos blogg får jag väl säga nåt hundrelaterat också: ikväll ska jag ta med Kjell på en föreläsning om jakthundsdressyr på kårhuset (hoppas inte kårleg behövs men det står inget om det i infon iaf). Hoppas det blir givande, jag är nyfiken på hur man tränar upp jakthundar, bara det inte blir för allmänt om ledarskap o sånt där för det har jag redan hört så mycket om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar